וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נערך ללחימה בכל החזיתות, כמות היעדים הצבאיים הורחבה משמעותית

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 17:17

בעקבות החלטת הדרג המדיני, במטכ"ל החלו בגיוס מילואים נרחב למלחמה נגד חמאס ברצועת עזה. בתכנון: מיטוט כלל תשתיות השלטון והצבא, סיכולים ממוקדים, ותקיפה מסיבית מהאוויר ומהקרקע

תקיפות צה"ל ברצועת עזה 7.10.2023/שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

לאחר החלטת הדרג המדיני לצאת למלחמה נרחבת נגד תשתיות השלטון והצבא של חמאס בשל מתקפת הפתע בדרום, צה"ל נערך להרחיב את היקף האש בהגנה ולהגדיל את כמות היעדים הצבאיים, בהם ציד מחבלים וסיכולים ממוקדים של בכירי ארגוני הטרור. כל זאת לצד המאמץ היבשתי הגדול שפועל ביממה האחרונה ברחבי הארץ, הכולל מאות אלפי חיילים מילואים שהתגייסו למלחמה.

חיל האוויר

גיוס נרחב של מפעילי כלי טיס מאויישים מרחוק וצוותי האוויר, בהם של מטוסי ומסוקי קרב, יאפשר שימוש בכוח אווירי גדול בו זמנית. בד בבד, גויסו קצינים למטה המבצעי, שיגבירו את קצב תכנון המטרות המבצעיות והספקי התקיפה. כמו כן, על מנת לעמוד בקצב הפעולות הצפוי, הוחלט על גיוס נקודתי של צוותים טכניים למפעל ייצור הפצצות בבסיסים השונים בארץ.

שיירות טנקים לכיוון עוטף עזה. 8 באוקטובר. באדיבות המשפחה
שיירות טנקים לכיוון עוטף עזה. 8 באוקטובר/באדיבות המשפחה

פיקוד דרום

החל גיוס מילואים נרחב לתיגבור מרכזי האש בפיקוד, ואיוש תאי התקיפה - בהם משולבים אנשי אמ"ן, חיל התותחנים וחיל האוויר. בתאים אלו בכירי צה"ל מקבלים החלטות על תקיפת מטרות בעומק רצועת עזה, בדגש על הריסת בניינים רבי קומות ותשתיות מורכבות.

אגף המודיעין

במסגרת ההיערכות להרחבת הלחימה במספר זירות במקביל, גם ביהודה ושומרון ובצפון, גייסו באמ"ן כוחות ליחידות 8200, 9900 ומנהלת המטרות, על מנת לשפר את קצב ודיוק המטרות.

חילות הלחימה היבשתית

פרט להיקף הטנקים בשימוש, שגדל ביממה האחרונה, בפיקוד הדרום החליטו להרחיב את היקף המטרות, ולשם כך יציב צה"ל לאורך רצועת עזה יחידות מיוחדות של חיל התותחנים, סוללות ארטילריה וסוללות רקטה.

שיירות טנקים לכיוון עוטף עזה. 8 באוקטובר. באדיבות המשפחה
שיירות טנקים לכיוון עוטף עזה. 8 באוקטובר/באדיבות המשפחה

מלחמת הפתע על ישראל

אתמול, חמאס פתח במתקפת פתע על ישראל שכללה ירי מתמשך של אלפי רקטות לדרום ולמרכז הארץ וכן חדירה של מאות מחבלים פלסטינים מרצועת עזה ליישובים באזור הדרום. יותר מ-600 בני אדם נרצחו, ומשרד הבריאות עדכן כי כ-2,000 פצועים מטופלים בבתי החולים. גורמים בצה"ל דיווחו כי חמאס החזיק בכמה יישובים בעוטף עזה. דובר צה"ל אישר כי ישנם חטופים ישראלים שהועברו לשטח עזה, והוסיף: "נתחקר את עצמנו בהמשך, עכשיו אנחנו במלחמה".

לכל העדכונים על המלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully