וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מינה את גל הירש לממונה השבויים והנעדרים

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 19:13

ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא לראש הממשלה למנות מתאם, שלא מונה מאז פרישתו של ירון בלום ובשל העובדה שמאז הקמת הממשלה, לא מונה אדם לתפקיד. לשכת ראש הממשלה הודיעה כי תא"ל במילואים גל הירש מונה לתפקיד. אלוף במילואים: "מינוי הירש - תקלה חמורה"

לפיד לנתניהו: מוכן להקים ממשלת חירום לניהול המלחמה. 07.10.2023/דוברות "יש עתיד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את תא"ל (במיל') גל הירש לממונה על נושא החטופים והנעדרים. כלל משרדי הממשלה יהיו כפופים להנחיותיו בנושא זה.

המינוי מגיע לאחר פגישת ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמש עם נתניהו והשניים דנו באפשרות להקמת ממשלת חירום לניהול המערכה הצבאית. היום, לפיד התייחס להתנהלות הממשלה ואמר כי "מאז שהוקמה הממשלה הנוכחית, אין בישראל מתאם שבויים ונעדרים". לפיד קרא לראש הממשלה למנות במיידית מתאם כזה, כדי שיהיה מי שיעבוד ויתקשר מול המשפחות המודאגות שאיבדו קשר עם יקיריהם.

גורמים בלשכת רה"מ הגיבו לכך ומסרו כי "ראש הממשלה ימנה בקרוב מתאם שבויים ונעדרים חדש". היום נודע על המינוי. אלוף במילואים נועם תיבון יצא נגד מינויו של הירש. "זה מינוי פוליטי. תקלה חמורה. הוא נכשל כמפקד בקרב", אמר תיבון בחדשות 12. "זו עוד דוגמה לאיך לא עושים מלחמה. תביאו אנשים ראויים. המשפחות לא יסמכו על גל הירש".

באופן מסורתי, לאורך השנים ראש הממשלה נהג למנות שליח מיוחד מטעמו לניהול משא ומתן על שחרור שבויים ונעדרים. מתאם השבויים האחרון, איש השב"כ ירון בלום, פרש מתפקידו באוקטובר 2022 ומאז לא מונה איש לתפקיד, והמזכיר הצבאי של רה"מ אבי גיל הוא שמילא את מקומו בפועל.

גל הירש. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
גל הירש/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
יאיר לפיד  נואם בכנס הצדק החברתי, צוותא, תל אביב. 10 בספטמבר 2023. יותם רונן
דורש למנות מתאם פעולות בשטחים. יאיר לפיד/יותם רונן

דו"ח מבקר המדינה שפורסם בינואר 2023 וגובש לבקשת משפחת גולדין, משפחתו של החייל הדר גולדין שגופתו שבויה בעזה, מתח ביקורת חריפה על פעילותו ופעולותיו של המתאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully