וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

370 הרוגים בתקיפות צה"ל בעזה, נשיא איראן למנהיג חמאס: "ברכות על הניצחון"

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 18:10

משרד הבריאות ברצועה אמר כי כ-2,200 איש נפצעו מאז פרוץ המלחמה. בין היעדים שהותקפו היו גם רבי-קומות, ורוב הרצועה מנותקת מחשמל עם אספקה מוגבלת של מים ומזון. ראיסי: "הישות הציונית -המקור לחוסר היציבות באזור". ארה"ב: אין הוכחה לכך שאיראן עומדת מאחורי ההסלמה

צה"ל תוקף מבנים במרכז רצועת עזה, 08 באוקטובר 2023/צילום: דובר צה"ל

לפחות 370 פלסטינים נהרגו בתקיפות של חיל האוויר ברצועת עזה בתגובה למתקפת הפתע של חמאס - כך מסר היום (ראשון) משרד הבריאות ברצועה, שהוסיף כי קרוב ל-2,000 איש נוספים נפצעו. משרד הבריאות, שבשליטת חמאס, אינו מציין כמה מחבלים היו בין ההרוגים, אך טען כי עליהם נמנים 20 ילדים.

במקביל, נשיא איראן איברהים ראיסי שוחח היום עם מנהיגי חמאס והג'יהאד האיסלאמי, ואמר בהמשך כי טהראן תומכת ב"זכותם של הפלסטינים להגן על עצמם" וכי "הישות הציונית ותומכיו הם המקור לחוסר היציבות באזור". הוא מסר את ברכותיו על "הניצחון" של חמאס בשיחתו עם ראש הלשכה המדינית שלו אסמאעיל הנייה, ואמר כי הארגון הביא "גאווה לכל האומה האסלאמית".

על אף הקשרים הקרובים בין טהראן לארגוני הטרור הפלסטיניים בעזה, לא ברור אם היא אכן זו שהובילה אל ההסלמה הנוכחית.

שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, אמר כי אין הוכחות לכך למרות היחסים הקרובים בין הצדדים. בלינקן הוסיף בריאיון לרשת CNN כי ייתכן שהמוטיבציה לתחילת המלחמה הייתה ניסיון לשבש את המאמצים לכונן יחסים בין ערב הסעודית לישראל. בלינקן הוסיף כי וושינגטון תכריז על סיוע ביטחוני לישראל בהמשך היום.

אתר שהותקף על ידי צה"ל ברצועת עזה, 8 באוקטובר 2023. רויטרס
צוותי הצלה בעזה מפנים הריסות אחרי תקיפות חיל האוויר, היום/רויטרס

גורם פלסטיני ביטחוני אמר לרשת BBC כי מאז תחילת מבצע "חרבות ברזל" אתמול בבוקר, הותקפו כ-150 מטרות בעזה, בהן כמה מתחמים שבהם לפי ההערכות מתגוררים מנהיגי חמאס. לא ברור אם בכירי הארגון נפגעו בתקיפות האחרונות, ובדרך כלל הם נוהגים לרדת למחתרת עם תחילת העימות.

בין המטרות שצה"ל אמר שתקף היו תשתית צבאית בביתו של ראש מחלקת המודיעין בחמאס, כמו גם שני בנקים של הארגון, אתר לייצור כטב"מים של הג'יהאד האסלאמי ומבנה לאחסון אמצעי לחימה וציוד צבאי. חיל האוויר גם החריב כמה רבי קומות ברצועה, בהם מגדל "פלסטין" ומגדל "אל-ווטן", שבו ישבו ספקיות אינטרנט מקומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully