וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעקות של מי שהתבשרו על מות יקיריהם מפלחות את ביה"ח, זעקות שבר בכל פינה. זו מלחמה

עודכן לאחרונה: 7.10.2023 / 20:34

היישובים בעוטף עזה הפכו באחת לזירה מדממת ורצחנית. המונים שטפו את בתי החולים בניסיון לאתר את קרוביהם בין המפונים - אלו שנרצחו על ידי מחבלי חמאס. ויש תקווה אחת קטנה, אולי הם ניצלו מהטבח

בווידאו: מחבלים חדרו מעזה לשטח ישראל וירי כבד מהדרום ועד מרכז הארץ/צילום: יותם רונן, אבי רוקח, ניב אהרונסון, רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות על פי סעיף 27 א' לחוק זכוית היוצרים

מיון בית החולים סורוקה בבאר שבע, המרכז הרפואי בגדול בדרום עבר למצב חירום מלא החל משעות הבוקר היום (שני), ערב חג שמחת תורה. עשרות צוותים רפואיים הוזעקו מבתיהם, ניידות מד"א ואיחוד הצלה, כמו בסרט נע פרקו פצועים ברחבת הכניסה למיון ומייד שבו לחזית בדרום. היישובים והמוקדים בעוטף עזה - הפכו באחת לזירה מדממת ורצחנית.

מאות אזרחים, בני משפחה מודאגים שטפו באחת את מסדרונות בית החולים, התורים הארוכים בעמדת המידע בבית החולים סיפרו במקצת את הכאוס ואת תמונת המצב הקשה - מלחמה.

בשרוול הכניסה למחלקת המיון התגודדו קרובי משפחה, פניהם הנפולות והדומעות מספרים הכול. מנסים לסרוק את הפצועים שפונו, אולי יקירם בין המפונים, אך לשווא, "גם אם הוא נפצע - אני רוצה לראות אותו, ללטף אותו, העיקר שהוא איתנו", משתף שחר, אב מודאג לחייל שהגיע למיון ותר אחר בנו ברשימות הפצועים שזוהו.

פצועים מפונים לבית החולים סורוקה. 7 באוקטובר 2023. שלומי הלר
הכניסה למיון סורוקה, 7 באוקטובר 2023/שלומי הלר

צעקות בני משפחה שהתבשרו על מות יקירם פילחו את ההמולה ששטפו את בית החולים, קשה לעמוד מנגד, שלוש נשים, בנות משפחה אחת, פצחו בזעקות שבר, וקראו כלא מאמינות את שמו של יקירם שנפל בקרב מול מחבלי חמאס.

חיילים, שוטרים, אנשי כוחות הביטחון, יהודים וערבים, הצטופפו זה לצד זה, בכל פעם שעבר איש צוות רפואי לידם קראו בשמות בני משפחתם, תיאורם, אולי טופלו על ידם אולי ניצלו חיים מהטבח בעוטף. בשעות אחר הצהריים החלו לטפטף חבורות צעירים, שעד לשש בבוקר רקדו ושמחו במסיבת טבע בעוטף. הלם וכאב עטף את פניהם, מסרבים להאמין למה שראו וחוו הבוקר. חלקם בכו והתחבקו עם חבריהם, "מה שהיה שם זה פאקינג טירוף - חיות אדם עם נשקים שרצו להרוג את כל מי שזז" מתארת אחת הניצולות במסיבה בצאתה מהמיון.

עוד בוואלה!

רוצים להוזיל הוצאות משפחתיות? חבילת סלולר משתלמת במיוחד!

לכתבה המלאה
פצועים מפונים לבית החולים סורוקה. 7 באוקטובר 2023. שלומי הלר
פצועים מפונים לבית החולים סורוקה/שלומי הלר

פצועים במצבי פציעה קלים נכנסו לחדר מיון, קיבלו טיפול ראשוני והוצאו במהירות. קצב זרימת הפצועים לבית החולים לא הותיר יותר מדי ברירות. בתוך שעות ספורות, במקביל לחדרי מיון וטיפול נמרץ, מחלקות שונות בבית החולים אוישו בעוד ועוד פצועים. "מראות קשים ומזעזעים, סיפר משה שאמו אושפזה בבית החולים בערב שישי, "אחרי כל האזעקות וההלם הראשוני, הגיעו לפה פצועים מהעוטף, הצוותים רצו במסדרונות לקלוט פצועים. מלחמה לכל דבר. הכול התגמד בקטע האישי כשאתה רואה את התוצאות של הטבח שם. אין מסדרון פה שלא ראית אנשים בוכים ובעיקר מודאגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully