וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: פתחנו במבצע "מבול אל-אקצא"; חשש לחטיפת ישראלים

עודכן לאחרונה: 7.10.2023 / 12:09

אחרי מתקפת הרקטות וחדירות המחבלים, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס טען כי נורו כ-5,000 רקטות ופגזים מאז שעות הבוקר. דף טען כי מדובר בפעולת תגובה להתנהלות הישראלית בהר הבית, וקרא גם לערביי ישראל להצטרף: "לכל מי שיש נשק - שיוציא אותו"

מחבלים שחדרו לעיר שדרות/סעיף 27 לחוק זכויות יוצרים

ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף מסר הבוקר (שבת) הצהרה רשמית ובה הכריז על פתיחתו של מבצע בשם "מבול אל-אקצא". ההצהרה מגיעה לאחר מתקפת הרקטות של הארגון וחדירת המחבלים ליישובי הדרום, שבמהלכה, לפי החשש נחטפו גם ישראלים לרצועה. בישראל טרם אישרו זאת.

דף טען בהצהרה כי הפעולה באה בעקבות ההתנהלות הישראלית בהר הבית, לדבריו. "האויב חילל את אל אקצא, הזהרנו אותו", אמר דף שציין כי מאז הבוקר נורו לדבריו כ-5,000 רקטות ופגזים לעבר "שדות תעופה ומוצבים צבאיים".

דף המשיך בהצהרה וקרא גם לערביי ישראל והגדה להצטרף למאבק, כמו גם לפלגים החמושים בלבנון ולאיראן. "היום, לכל מי שיש רובה, צריך לשאת אותו. הגיעה העת, וכל אחד מכם צריך לקחת עמו גרזן, משאית או מכונית. זאת תחילתה של המהפכה הגדולה לסיום הכיבוש".

חיזבאללה בירך על המתקפה מעזה, אך לא הצטרף ללחימה עד כה. הארגון הלבנוני אמר כי הוא "בקשר ישיר עם ההנהגה של ההתנגדות הפלסטינית" וכי זאת "תגובה נחרצת להמשך הכיבוש הישראלי ומסר לאלו הרוצים בנורמליזציה עם ישראל".

תושבים ברצועת עזה חוגגים על טנק שרוף של צה"ל בסמוך לגדר, 7 באוקטובר 2023. רויטרס
תושבים בעזה חוגגים עם טנק צה"לי שעולה באש, הבוקר/רויטרס
מוחמד דף, מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס. ., אתר רשמי
מוחמד דף, מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס/אתר רשמי, .

בסמוך לשעה 06:00 החלה מתקפת הרקטות על יישובי הדרום ועד רמת השרון באזור המרכז, שבמהלכה הצליחו לחדור מחבלים לשטח ישראל. אישה בשנות ה-70 לחייה נהרגה במטחי הרקטות, ועוד כמה בני אדם נפצעו.

בצה"ל הודיעו על כניסה למצב כוננות מלחמה, והחלו לתקוף יעדים ברצועת עזה. בצבא ביקשו מתושבי העוטף להישאר סמוך למרחבים מוגנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully