וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איבוד שליטה": סמוטריץ' תקף את נתניהו וגלנט אחרי סגירת ציר חווארה

עודכן לאחרונה: 6.10.2023 / 17:55

שר האוצר והשר במשרד הביטחון שיגר מכתב חריף לראש הממשלה ולשר הביטחון, שבו קרא להורות לצה"ל לערוך "תחקיר מקיף" מדוע נחסם הציר למשך זמן רב. "מדובר באירוע חמור עם תוצאות חמורות"

סמוטריץ' בעימות עם העיתונאי גד ליאור/צילום: ינון שלום יתח

שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', שיגר היום (שישי) מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט, שבו קרא להורות לצה"ל לערוך "תחקיר מקיף" מדוע נחסם הציר למשך זמן רב.

"מדובר באירוע חמור עם תוצאות חמורות. ציר תנועה ראשי שהופך לזירת התפרעות רבתי עם תמונות וסרטונים משל היה מדובר בתוככי הקסבא של שכם, במה שנראה כאיבוד שליטה מוחלט. אבקשכם להורות לצה"ל לערוך באופן מידי תחקיר יסודי ומעמיק של האירוע ולהציג לי ולחברי הקבינט את מסקנותיו והמלצותיו", כתב סמוטריץ'.

רה"מ בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ', ישיבת ממשלה, 18 ביוני 2023. עמית שאבי, אתר רשמי
מכתב חריף. סמוטריץ' ונתניהו/אתר רשמי, עמית שאבי

שר האוצר הוסיף: "ככל שהציר ניסגר בהחלטה מודעת מראש ובתאום עם הערבים לזמן הלוויה נדרש לתחקר מי קיבל את ההחלטה ובאיזו סמכות. האם הרמטכ"ל ידע על כך ואישר זאת מראש, ומי שיקר במצח נחושה למזכ"צ רה"מ וכתוצאה מכך לי כשר בממשלה. מול מי נערך התאום בצד השני ואלו ערבויות סופקו לשמירת הסדר והביטחון, כיצד יצא האירוע משליטה והפך להתפרעות רבתי שגרמה להישארות של הכביש סגור במשך שעות כה רבות ועלולה להשליך על מצב הביטחון בציר מכאן ולהבא.

"ככל שכדברי האלוף גיל לא מדובר היה בהחלטה מראש, מדוע צה"ל לא נערך מראש עם כוחות מתאימים בעת מסע הלוויה בכדי לשמור על הסדר והביטחון ולמנוע את סגירת הציר, מדוע לא נאסר על קיום לוויה המונית בשעות היום, מדוע לקח כל כך הרבה זמן להשתלט על האירוע ולפתוח את הציר למרות הנחיה ברורה של הרמטכ"ל ומדוע הרמת"ק התבטא כי שהתבטא. ובעיקר, מה נדרש לעשות כדי למנוע הישנות של מקרה כזה בעתיד. מובן כי סגירת ציר מרכזית למשך שעות באמצע היום ועוד בערב חג הנה לא הגיונית ובלתי קבילה בעליל".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מכתבו של סמוטריץ' מגיע על רקע המהומות שפרצו היום במהלך הלווייתו של לביב דמידי (19), שנורה למוות הלילה על-ידי כוחות צה"ל. במהלך ההלוויה חסמו כוחות הביטחון לתנועת ישראלים את ציר 60 במשך שעות, והחסימה שוחררה רק בסביבות השעה 15:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully