וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשוד בניפוץ הפסלים במוזיאון ישראל - יישלח להסתכלות פסיכיאטרית

עודכן לאחרונה: 6.10.2023 / 10:36

התייר האמריקני בן ה-40 טען בחקירתו כי ניפץ את הפסלים העתיקים, ששוויים מוערך במאות אלפי דולרים, מפני שמדובר בעבודת אלילים. אולם, עורך דינו טען כי הוא סובל מתסמינים של "סינדרום ירושלים"

הפסלים שנופצו במוזיאון ישראל. 5 באוקטובר 2023. מוזיאון ישראל, אתר רשמי
"סובל מסינדרום ירושלים". הפסלים שנופצו במוזיאון אתמול/אתר רשמי, מוזיאון ישראל

בית המשפט האריך הבוקר (שישי) בארבעה ימים את מעצרו של האזרח האמריקני בן ה-40 שניפץ אתמול פסלים עתיקים במוזיאון ישראל. בחקירתו הודה במיוחס לו וטען כי הוא יהודי משיחי וכי לפי אמונתו, הפסלים הם עבודת אלילים. אולם, הודה כי חשב להתאשפז בעבר. היקף הנזק שגרם מוערך במאות אלפי דולרים.

בדיון בבית המשפט טען עורך הדין מטעם הסניגוריה הציבורית, ניק קאופמן, כי הוא ביצע את המעשים בשל מצבו הנפשי ולא מתוך תפיסת עולם קיצונית. לדבריו, הוא סובל מתסמיני "סינדרום ירושלים". בהסכמת המשטרה, הוא נשלח להסתכלות פסיכיאטרית ושמו נאסר בינתיים לפרסום.

הפסלים שנופצו במוזיאון ישראל. 5 באוקטובר 2023. מוזיאון ישראל, אתר רשמי
הפסלים שנופצו במוזיאון אתמול/אתר רשמי, מוזיאון ישראל

מדובר בפסלים רומיים מהמאה השנייה לספירה שהוצבו בתערוכת הקבע של האגף לארכיאולוגיה. איש ביטחון שעובד במקום עיכב אותו, השוטרים שהוזעקו למוזיאון עצרו אותו והעבירו אותו לחקירה בתחנת המשטרה.

מהמוזיאון נמסר כי "אנו רואים באירוע זה מקרה מדאיג וחריג. הנהלת המוזיאון מגנה אלימות מכל סוג שהיא ומקווה שארועים מסוג זה לא ישנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully