וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדת בירושלים הפיצה סמסים אנונימיים כלפי יריביה בבחירות: "תקלה טכנית"

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 21:18

לורה ורטון, שמתמודדת באיחוד הירושלמי, הפיצה באנונימיות מסרונים רבים שמשתלחים ביריבה שלה התעוררות, בניגוד לחוק. האיחוד הירושלמי טוענת: "תקלה טכנית", התעוררות: "נמצה את האפשרויות המשפטיות"

בוידאו: שר המשפטים לוין בסוכה של רפי קדושים: "האיש הזה עובד בשביל כולם"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מועמדת בירושלים הפיצה מאות מסרונים אנונימיים כלפי יריביה בבחירות. ללא, צילום מסך
המסרונים שנשלחו/צילום מסך, ללא

בשבוע האחרון, רבים מתושבי ירושלים קיבלו סמסים הקושרים את רשימת "התעוררות" לימין הקיצוני ולפורום קהלת - מחשבונות אנונימיים. באחד מהם נטען כי "בכיר מאוד בתנועת התעוררות החליט לחבור לנציג הימין הקיצוני", ובסמס אחר נכתב כי "בין נבחריה (של התעוררות - יש"י) ניתן למצוא את קהלת והימין הקיצוני", וצוינו חברי עבר במפלגה - ח"כ דן אילוז, אלעד מלכא ויוסף שפיזר.

מבדיקה שנערכה מול חברת הסלולר ששלחה את המסרונים עולה כי מפיץ ההודעות הכוזבות הוא לא אחר מאשר חברת מועצת העיר לורה ורטון בעצמה, מקום שלישי ברשימת "האיחוד הירושלמי", ששלחה לתושבים מסרונים שאמורים כביכול לסייע לה בבחירות הקרובות למועצת העיר. לפי הערכת גורמי מקצוע, הפצת הסמסים עומדת על מאות אלפי נמענים.

מועמדת בירושלים הפיצה מאות סמסים אנונימיים כלפי יריביה בבחירות. ללא, צילום מסך
המסרונים שנשלחו/צילום מסך, ללא

מה החוק אומר:

  • עוד לפני ביסוסן (או אי ביסוסן) של הטענות שהופצו, תעמולה אנונימית היא תופעה רווחת - גם בזירה הירושלמית וגם בזירה הארצית - ואינה חוקית בישראל בעקבות חוק שעבר בכנסת בשנה שעברה: "לא יפרסם אדם מודעת בחירות בלי שהיא נושאת את שמו של האדם האחראי להזמנתה ואת הדרכים ליצירת קשר עימו", נכתב בחוק.

מה הם אומרים

  • חברי התעוררות דוחים את הטענות. גורם בהתעוררות: "דן אילוז ואלעד מלכא היו חברי מועצה מטעם התעוררות ותרמו רבות לעיר במסגרת תפקידם הציבורי. הניסיון הנואש לחבר בין הקריירה הפוליטית שלהם כיום לתנועת התעוררות, פשוט פתטי. לגבי המסרון של דור לוי - דור מעולם לא היה בכיר בהתעוררות. הוא היה ראש צוות דתי לאומי בהתעוררות לפני ארבע שנים, לתקופה קצרה. כבר יותר משלוש שנים שהוא לא חלק מהתעוררות. מעולם לא היה חלק מפורום ההנהגה של התנועה ולא קיבל החלטות. הנוסח של הפוסט כל כולו שקר, ניפוח ועיוות המציאות כדי לייצר מצג שווא".
  • גורם באיחוד מחדד מצדו כי "אי אפשר להתעלם מהעובדות כמו שהן - בוגרי ואנשי התעוררות חברו לקיצוניים והגזעניים ביותר. דן אילוז: כיהן כחבר מועצה מטעם 'התעוררות', שימש כעוזרו של יריב לוין וכיום ח"כ בליכוד. ודור יצחק: בעבר בכיר בהתעוררות, היום מוצב במקום ה2 ברשימתו של אריה קינג".

תגובות

  • אדיר שוורץ יו"ר תנועת התעוררות בירושלים:
  • "יצא המרצע מהשק. הצביעות של רשימת חביליו-מרצ שברה את השיאים של עצמה. בזמן שהם מציגים את עצמם לציבור כאופציה נאורה ומתייפייפת, הם מנהלים קמפיין מלא בהפצת שקרים ופייק ניוז אנונימי, במהלכים ששמורים למנהיגים אפלים. במעשיהם - הם מייאשים את הציבור ומסכנים את עתיד ירושלים. מכונת רעל בשירות מרצ-חביליו היא דבר חדש ומדאיג. ייתכן שאנחנו לא צריכים להיות מופתעים ממי שמזהיר על "ירושלים משיחית" ויושב עם אותם קיצונים שמובילים אותה לתהום ויושב 5 שנים בקואליציה של ליאון וגם רץ נגדו. זו צביעות והונאה. התעוררות תמצה את כל האפשרויות המשפטיות שלה נגד כל מי שיפגע בשמה הטוב".
  • תגובת האיחוד הירושלמי:
  • "תוכן ההודעות שנשלחו היו אמת לאמיתה שאותה 'התעוררות-קהלת' מנסים להחביא ולהסתיר מהציבור. בוגרי 'התעוררות' השתלבו בתפקידי מפתח במפלגות משיחיות לאומניות וגזעניות. בכיר בתנועה הוצב לאחרונה כמספר 2 ברשימת אריה קינג ההמתמודדת בירושלים בתמיכת איתמר בן גביר ו'עוצמה יהודית'.
  • תנועת 'התעוררות' מסרבת לקחת חלק במערכה לשמירה על הדמוקרטיה ולמניעת ההפיכה המשפטית. אנחנו שבים וקוראים ל'התעוררות' להפסיק את ההתבזות, להתנער מהימין המשיחי ולהצטרף לאיחוד הגדול של התנועות הדמוקרטית והמחאה להגנה על ירושלים ישראלית, ליברלית ושפויה. עקב תקלה טכנית נשמטה שמה של האיחוד הירושלמי מההודעה"
  • גורם במטה האיחוד הירושלמי מוסיף ומאיים: "אם מדובר בשקרים, נראה את 'התעוררות' מגישים תביעת דיבה. נחשוף את כל הקשרים שלהם עם הימין הקיצוני בפני השופטים ובפני כל מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully