וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חריגה במוזיאון ישראל: תייר מארה"ב ניפץ פסלים יקרים

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 20:30

איש ביטחון שעובד במקום עיכב את התייר בן ה-40 - שבהמשך נעצר על ידי המשטרה. בחקירתו טען כי ניתץ את היצירות יקרות הערך משום שהן לטעמו "נוגדות את התורה". מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו

הפסלים שנופצו במוזיאון ישראל. 5 באוקטובר 2023. מוזיאון ישראל, אתר רשמי
הפסלים שנופצו/אתר רשמי, מוזיאון ישראל

תייר בן 40 מארצות הברית נעצר הערב (חמישי) במוזיאון ישראל בירושלים לאחר שהשחית פסלים יקרי ערך. מעדויות במקום עולה כי הוא ניפץ בכוונה את הפסלים הרומיים מהמאה השנייה לספירה וגרם להם נזק רב. חקירת המשטרה נמשכת.

איש ביטחון שעובד במקום עיכב אותו, השוטרים שהוזעקו למוזיאון עצרו אותו והעבירו אותו לחקירה בתחנת המשטרה. בחקירתו טען כי עשה את המעשה מפני שהפסלים, לטעמו, הם נגד התורה. מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

"במהלך אחר הצהריים אירעה תקרית חמורה בה תייר מארצות הברית גרם במזיד נזק לשני פסלים שהיו מוצבים בתערוכת הקבע של האגף לארכיאולוגיה", נכתב בהודעת מוזיאון ישראל. "צוות המוזיאון הזעיק את המשטרה והנושא בטיפולה. במקביל הפסלים שניזוקו הועברו לטיפול אנשי המקצוע במחלקת השימור של המוזיאון. מוזיאון ישראל רואה באירוע זה מקרה מדאיג וחריג. הנהלת המוזיאון מגנה אלימות מכל סוג שהיא ומקווה שארועים מסוג זה לא ישנו. המוזיאון יפתח מחר את שיעריו כרגיל כמדי כל סוף שבוע".

הפסלים שנופצו במוזיאון ישראל. 5 באוקטובר 2023. מוזיאון ישראל, אתר רשמי
הפסלים שנופצו/אתר רשמי, מוזיאון ישראל

לפני כשנתיים עשרות חפצי אומנות נגנבו מחדר תצוגת הקבע של אוסף מוזיאון וילפריד ישראל בקיבוץ הזורע. חלקם הגדול של הפריטים, שנחשבים לנדירים ביופיים ובייחודם האומנותי, הם מהאוסף של וילפריד ישראל עצמו. פסלים וכלים אחרים, שאותם הפורצים לא גנבו, הושלכו על הרצפה. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ואספה ממצאים מהזירה.

מוזיאון וילפריד ישראל לאמנות ולידיעת המזרח הינו אחד המוזיאונים הוותיקים בארץ. המוזיאון התבסס תחילה על אוספיו של וילפריד ישראל, בנו של סוחר יהודי אמיד ממוצא גרמני ונינו של מי שהיה הרב הראשי באנגליה. בתקופת עליית הנאציזם, קשר וילפריד קשרים חזקים עם חברי תנועת ה"וורק-לוייטה" (אנשי המעשה), שייסדו בהמשך את קיבוץ הזורע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully