וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-100 הרוגים במתקפת מל"טים על אקדמיה צבאית סורית

עודכן לאחרונה: 6.10.2023 / 13:21

באחת ההתקפות הקטלניות מתחילת המלחמה, תקפו כטב"מים חמושים טקס סיום זמן קצר אחרי ששר ההגנה עזב את המקום. משטר אסד האשים קבוצות "טרור" והפגיז יעדים של האופוזיציה. בתקרית חריגה אחרת, מטוס קרב אמריקני הפיל מל"ט טורקי בצפון המדינה

לפחות מאה בני אדם נהרגו היום (חמישי) בהתקפת מל"טים על אקדמיה צבאית במחוז חומס, במהלך טקס סיום קורס - כך דיווח ארגון המזוהה עם האופוזיציה וגורם המקורב למשטר אסד. לפי משרד ההגנה של סוריה, כמה כלי טיס בלתי-מאוישים חמושים היו מעורבים בהתקפה שבוצעה על ידי קבוצות "טרור". בתגובה להתקפה, הפציצו כוחות המשטר יעדים של האופוזיציה במחוז אידליב שבצפון המדינה.

שום ארגון לא קיבל עד כה אחריות על אחת ההתקפות הקשות ביותר נגד כוחות המשטר מאז תחילת מלחמת האזרחים לפני 12 שנה, שגבתה את חייהם של מאות אלפי אנשים. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח מפי גורם ביטחוני סורי וגורם ביטחוני בברית האזורית התומכת במשטר אסד כי שר ההגנה של סוריה עזב את הטקס כמה דקות לפני ההתקפה.

הארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה ועוקב אחרי המלחמה מבריטניה באמצעות רשת של פעילים בשטח, יותר ממאה איש נהרגו ועוד 125 נפצעו. גורם בברית התומכת במשטר אסד אמר כי מספר ההרוגים הוא כמאה איש, בעוד שבאופן רשמי, משרד הבריאות אמר כי 80 בני אדם נהרגו ו-240 איש נוספים נפצעו. עוד נמסר כי בין ההרוגים שש נשים וחמישה ילדים.

"לאחר הטקס, אנשים יצאו לחצור ואז הייתה פגיעה של חומרי נפץ. אנחנו לא יודעים מאיפה זה הגיע, וגופות היו פזורות על הקרקע", סיפר תושב סורי שעזר להכין את הקישוטים באקדמיה לקראת הטקס. בתיעודים מהזירה נראו אנשים - חלק במדים ואחרים בלבוש אזרחי - שוכבים בשלוליות דם בחצר גדולה, כשחלק מהגופות היו שרופות.

ממשלת סוריה הכריזה על שלושה ימי אבל, וההתקפה גונתה בין היתר על ידי איחוד האמירויות הערביות והמורדים החות'ים בתימן.

נפגעים בתקיפת מל"ט באקדמיה צבאית בחומס, סוריה, 5 באוקטובר 2023. טוויטר, צילום מסך
אחת המתקפות הקשות מאז פרוץ המלחמה. האקדמיה הצבאית בחומס אחרי ההתקפה, היום/צילום מסך, טוויטר

אזור חומס היה בתחילת המלחמה במשטר אסד, שפרצה ב-2011, אחד ממעוזי המורדים אך צבא סוריה הצליח להשיב את השליטה על רוב שטחי המדינה בסיוע רוסיה, איראן, חיזבאללה ומיליציות שיעיות אחרות. עם זאת, אזורים בצפון המדינה נותרו מחוץ להישג ידו, חלקם בשליטת ארגונים ג'יהאדיסטיים וכוחות אופוזיציה הנתמכים על ידי טורקיה, ואחרים בשליטת כוחות כורדיים הנתמכים בידי ארצות הברית חרף התנגדותה של אנקרה.

סבך האינטרסים הזה הוביל היום לתקרית חריגה בין הצדדים, כשלפי גורמים אמריקניים מטוס F-16 הפיל מל"ט טורקי שהתקרב לכוחות אמריקניים בצפון סוריה. גורמים אמריקניים, שדיברו בעילום שם, אמרו כי נעשו כמה פניות לצד הטורקי שהוזהר מהתקרבותו לכוחות האמריקניים.

טורקיה הכחישה כי המל"ט שהופל היה שייך לה, אך היא הגבירה את התקפותיה נגד הכוחות הכורדיים בסוריה מאז הפיגוע באנקרה בתחילת השבוע. הקואליציה הבינלאומית הנלחמת בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) משתפת פעולה עם הכוחות הכורדיים, שאותם מגדירה אנקרה פעילי טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully