וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הנשיכות: משפחת ביידן הוציאה את קומנדר מהבית הלבן

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 16:01

הרועה הגרמני של המשפחה הנשיאותית תקף אנשי שירות חשאי רבים, וכעת הוא הועבר למקום לא ידוע. "הם דואגים מאוד לביטחונם של אלו המגנים עליהם", מסרה דוברת של הגברת הראשונה. הוא היה מעורב בלפחות 11 תקריות, בעוד שב-CNN דווח כי המספר האמיתי גבוה בהרבה

U.S. President Joe Biden’s dog Commander looks down after Biden arrived back to the White House following his visit to Holy Trinity Catholic Church in Washington, U.S., September 30, 2023. REUTERS/Ken Cedeno. רויטרס
"הנשיא ורעייתו אסירי תודה לשירות החשאי". קומנדר במרפסת הבית הלבן, בחודש שעבר/רויטרס

קומנדר, הכלב של המשפחה הנשיאותית בארצות הברית, הוצא מהבית הלבן בעקבות סדרת תקריות שבהן היה מעורב, שכללו נשיכות של סוכנים חשאיים, האחרונה שבהן בשבוע שעבר. עדיין לא ידוע לאן יעבור הרועה הגרמני בן השנתיים, שתקף 11 פעמים לכפ הפחות סוכנים חשאיים בבית הלבן או בבית משפחת ביידן בדלוואר.

"הנשיא והגברת הראשונה דואגים מאוד לביטחונם של אלו שעובדים בבית הלבן ומגנים עליהם מדי יום", אמרה אתמול (רביעי) הדוברת של הגברת הראשונה ג'יל ביידן. "הם נותרו אסירי תודה על הסבלנות והתמיכה של השירות החשאי ושל כל המעורבים, בעוד מנסים למצוא פתרונות. קומנדר כבר אינו נמצא בבית הלבן והצעדים הבאים נמצאים תחת בחינה".

היא לא פירטה היכן הוא נמצא כעת או אם הוא ישוב בסופו של דבר לבית הלבן. הצהרתה פורסמה אחרי שרשת CNN דיווחה כי הוא היה מעורב ביותר מ-11 התקריות שאותן אישר השירות החשאי. המספר האמיתי, לפי הדיווח, גבוה בהרבה, כשבמקרה נשיכה אחד היה צורך בטיפול של בית חולים. בכמה מקרים אחרים טופלו הנפגעים במקום.

הבית הלבן אמר לאחרונה כי הכלב מתנהג בתוקפנות לאור החיים המתוחים בבית הלבן. "כפי שכולכם יודעים, מתחם הבית הלבן יכול להיות ייחודי ומאוד מלחיץ. זה משהו שאני בטוחה שכולכם יכולים להבין", אמרה דוברת הבית הלבן ביולי. "זה ייחודי וזה מלחיץ את כולנו. אז אתם יכולים לדמיין איך זה עבור חיית מחמד משפחתית או חיות מחמד משפחתיות באופן נרחב יותר". באותו החודש, גורמים בבית הלבן אמרו כי הם מנסים שיטות אילוף חדשות.

הכלב קומנדר בבית הלבן, 9 באוגוסט 2022. GettyImages
מתקשה להסתגל ללחץ. קומנדר בטיול במדשאות הבית הלבן/GettyImages

רישומי השירות החשאי, שהושגו על ידי ארגון שמרני שהגיש בקשה לחוק חופש המידע ביולי, חשפו פרטים על עשר התקריות הקודמות שבהן היו מעורב קומנדר.

תקרית אחת אירעה ב-26 באוקטובר 2022, לאחר שהגברת הראשונה לא הצליחה לשלוט על קומנדר, נכתב במייל פנימי של אחד הסוכנים. הוא סיפר כי בעת שהוצב במקום, הכלב "הסתער עליי". הוא הוסיף כי הגברת הראשונה "לא הצליחה להשתלט מחדש על קומנדר והוא המשיך להקיף אותי". לדבריו, "אני מאמין שזה רק עניין של זמן עד שסוכן/קצין יותקף או יינשך".

כשבוע לאחר מכן, סוכן אחר כתב כי הוא ננשך פעמיים. סוכן אחר שהיה עד לתקיפה אמר שהם נאלצו להשתמש ב"עגלת פלדה כדי להתגונן" מפני הכלב הנשיאותי.

ב-11 בדצמבר האחרון, הותקף סוכן מול הנשיא עצמו וננשך באצבעותיו. אחד הסוכנים המפקחים כתב כי הנשיא פעל במהירות לריסון קומנדר ונראה מודאג מאוד לגבי מצבו של הסוכן הפצוע. אף אחת מהפציעות שתוארו ב-194 עמודי המיילים שנחשפו לא הוגדרו כקשות.

הכלב השני של ביידן, מייג'ור, נשך גם הוא סוכנים של השירות החשאי בכמה מקרים ומאז הוצא מהבית הלבן והועבר לחברים של משפחת ביידן.

קומנדר הגיע לבית הלבן בשנת 2021 כגור, מתנה מאחיו של ביידן, ג'יימס, אחרי שהמשפחה הנשיאותית נפרדה מהכלב צ'אמפ, שמת. למשפחה הראשונה יש גם חתול בשם ווילו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully