וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורס או קורבן? החשוד בפגע וברח בנתניה טען - נמלטתי מתקיפה

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 14:43

"הוא נסע בפולג, רכב לבן עקף אותו ושני בחורים נכנסו לרכבו", טענה בבית המשפט פרקליטתו של החשוד בהפקרת הולך הרגל שנפצע אנוש: "קורבן הדריסה נעמד על מכסה המנוע ברכב". מנגד, במשטרה טענו כי גרסתו מעוררת קושי. השופטת האריכה את מעצר החשוד ביממה: "הגרסאות קוטביות"

בווידאו: צעיר נהרג מפגיעת רכב ליד בן שמן, החשוד נמלט/צילום: מד"א

הנהג החשוד שפגע הלילה בהולך רגל והפקיר אותו במצב אנוש, טען בחקירה כי נפל קורבן לתקיפה על ידי שלושה שודדים במהלך נסיעתו. "הוא נסע בפולג, רכב לבן עקף אותו ושני בחורים נכנסו לרכבו", אמרה בדיון הארכת מעצרו עו"ד ענת קירשנברג, שמייצגת אותו מטעם הסנגוריה הציבורית. "אחד מהם חבש כיפה והשני, קורבן הדריסה, נעמד על מכסה המנוע ברכב". רס"ב רועי שובל, נציג המשטרה בדיון, טען כי גרסתו של החשוד "מעוררת קושי" ביחס לממצאים אחרים.

בתום הדיון, סגנית נשיא בית משפט השלום בפתח תקווה זהר דיבון סגל הורתה על הארכת מעצרו ביממה. "לנוכח הגרסאות הקוטביות וטענת החשוד בפרט לפיה, הותקף על ידי שלושה, וכאשר יש בתיעוד אובייקטיבי בדמות מצלמת אבטחה כדי לאשש או להפריך טענו זו, ומכיוון שנמסר כי היחידה החוקרת כבר פעלה לקבלה לפחות של חלק מהמצלמות, מצאתי להיעתר לבקשה באופן חלקי", סיכמה ונמיקה השופטת.

חשד לתאונת פגע וברח סמוך לנתניה, 18 באוגוסט 2017. מד"א
חשד לתאונת פגע וברח סמוך לנתניה, 18 באוגוסט 2017/מד"א

הקורבן, הולך רגל כבן 40, נפצע באורח אנוש לאחר שנפגע ברחוב שוש עטרי. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו, תוך פעולות החייאה, לבית החולים לניאדו שבעיר.

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי 615 בני אדם נפגעו בתאונות פגע וברח בשנת 2022, בהם 11 הרוגים. זאת לעומת 593 בני אדם שנפגעו בתאונות פגע וברח בשנה שקדמה לה - עליה של כ-4%. עוד עולה מהנתונים כי העונש הממוצע הנגזר על נהגים דורסים הוא שנתיים ושבעה חודשי מאסר, עם קנס של 2,179 שקלים.

"תופעת הפגע וברח הופכת נרחבת יותר ויותר בשלוש השנים האחרונות. נהגים פוגעים ומסתלקים ממקום התאונה מבלי להישאר במקום התאונה ולהגיש עזרה. זו אחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות שיש. חייבים להעלות את המודעות בקרב הציבור להתנהגות בזמן תאונה ובמקביל, השופטים חייבים להחמיר בענישה", אמר עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully