וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ביקר בחשאי בוושינגטון ונפגש עם בכירים בבית הלבן

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 18:30

ביקורו של גנץ בוושינגטון התקיים בפרופיל נמוך ביותר ובאופן חריג לשכתו לא הודיעה מראש על נסיעתו לוושינגטון או על פגישותיו המתוכננות. פגישותיו של גנץ בבית הלבן מתקיימות על רקע מאמצי ממשל ביידן לקדם עסקת חבילה עם סעודיה שתכלול גם הסכם נורמליזציה עם ישראל

גנץ: נתניהו העדיף את בן גביר ולוין על ביטחון ישראל, כל מה שעבר יימחק מספר החוקים/מערכת וואלה!

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, הגיע אתמול (רביעי) לביקור בוושינגטון ונפגש בבית הלבן עם היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן, ג'ייק סאליבן, ובכירים נוספים - כך אמרו לוואלה! שני מקורות אמריקנים שמעורים בנושא.

למה זה חשוב:

  • ביקורו של גנץ בוושינגטון התקיים בפרופיל נמוך ביותר ובאופן חריג לשכתו לא הודיעה מראש על נסיעתו לוושינגטון או על פגישותיו המתוכננות.
  • פגישותיו של גנץ בבית הלבן מתקיימות על רקע מאמצי ממשל ביידן לקדם עסקת חבילה עם סעודיה שתכלול גם הסכם נורמליזציה עם ישראל.
שר הביטחון בני גנץ נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן בבית הלבן. שמוליק עלמני, אתר רשמי
שר הביטחון בני גנץ נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן בבית הלבן/אתר רשמי, שמוליק עלמני

התמונה הגדולה:

  • בבית הלבן מקווים שהמהלך יזכה לתמיכה רחבה במערכת הפוליטית הישראלית - כולל בקרב האופוזיציה, במיוחד לאור העובדה שהוא עלול לכלול ויתורים ישראלים לפלסטינים.
  • גנץ הודיע כמה פעמים שבמידה ויושג הסכם עם סעודיה מפלגתו תצביע בעדו בכנסת, אולם לא תצטרף לקואליציה.
  • "שום שיקול פוליטי לא יגבר על האינטרס האסטרטגי של מדינת ישראל", אמר גנץ בכנס באוניברסיטת רייכמן בחודש ספטמבר.
  • יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שביקר בוושינגטון לפני כמה שבועות הבהיר בשיחותיו עם בכירי הממשל האמריקני וכן בפומבי כי הוא מתנגד להסכם שיכלול הסכמה אמריקנית להעשרת אורניום בשטח סעודיה.
  • בבית הלבן מאוד לא אהבו את עמדתו של לפיד בנושא ובמיוחד את העובדה שהוא הביע אותה בשיחות עם סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית שביידן אולי יהיה זקוק לתמיכתם כדי לאשר את ההסכם.

מה הם אומרים:

  • לשכת גנץ אישרה את הפרסום בוואלה!: "יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן. השניים דנו בקידום האינטרסים הביטחוניים החיוניים של ישראל, בהרחבת שילובה באזור, ובהתמודדות עם האיום האיראני ועם שלוחיה של איראן במזרח התיכון".
  • גם דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אישר את דבר קיום הפגישה: "היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן נפגש אתמול עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כדי להמשיך ולדון על שורה של סוגיות בילטרליות ואזוריות בעלות עניין משותף לשני הצדדים", הוא אמר לוואלה!.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully