וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע בחווארה: עימותים בין צה"ל לפלסטינים, 3 ישראלים נפצעו מיידוי אבנים

עודכן לאחרונה: 6.10.2023 / 1:18

דריכות שיא: פלסטיני בן 17 מחווארה שיידה אבנים נורה במהלך העימות, ועל פי הדיווח מותו נקבע בביה"ח בשכם. במקביל הציתו מתנחלים כלי רכב פלסטיניים בפאתי חווארה. צה"ל סגר את החנויות בציר. השר בן גביר צייץ: "החיים שלנו קודמים לחופש התנועה (והמסחר) של הפלסטינים

פיגוע ירי לעבר רכב בכביש 60 סמוך לחווארה/לפי סעיף 27א

רמת הדריכות בפיקוד המרכז גבוהה והכוננות סביב איו"ש וירושלים בשיאה לקראת סוף שבוע מתוח. היקף ההתרעות מפני חוליות מחבלים שבכוונתן להוציא לפועל פיגעים בטווח הזמן המיידי עומד על כ-20 ביממה ובצה"ל החליטו על תגבור החטיבות המרחביות ביהודה ושומרון בלפחות פלוגת לוחמים אחת.

במקביל, בהמשך לניסיונות לפגע בציר חווארה הוחלט בהערכת מצב לסגור את כל החנויות שבציר. למרות תקופת החג ועל אף שאת האזור פוקדים אלפי מטיילים מפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס החליט להגביר את המבצעים הצבאיים במוקדי הטרור: מחנה הפליטים ג'נין, מחנה הפליטים בלאטה בשכם, מחנה הפליטים נור א-שמס בטול כרם, מחנה עקבת ג'אבר ביריחו וטמון וטובאס.

בשעות הערב המאוחרות נפצעו שלושה ישראלים באורח קל מזריקת אבנים באזור חווארה. הציר נחסם גם לכלי רכב ישראליים. פלסטיני שזרק אבנים נפצע קשה, ככל הנראה מירי צה"ל, ומאוחר יותר דווח שמותו נקבע בבית החולים בשכם. בתגובה להחלטת צה''ל על סגירת החנויות בציר חווארה צייץ השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: ‏"החיים שלנו קודמים לחופש התנועה (והמסחר) של ה"פלסטינים". נמשיך להגיד את האמת הזו ולפעול למימושה".

חיילים במהלך פעילות מבצעית באיו"ש. דובר צה"ל
פעילות מבצעית בשומרון. ארכיון/דובר צה"ל

רק ביומיים האחרונים נעצרו יותר מעשרים דרושים לחקירה ביניהם מבוקשים שזמן רב חמקו מכוחות הביטחון. בצה"ל שיבחו את התגובה המהירה של סיירת גולני באיתור תוך פחות מחצי שעה צמד מחבלים שביצעו את פיגוע הירי היום באזור אבני חפץ כמו גם את המודיעין המדויק של השב"כ והמענה המהיר של סיירת חרוב - באיתור תוך פחות משלוש שעות את המחבל שביצע את הפיגוע בציר חווארה שבנס הסתיים לא הרוגים.

עם זאת, גורמי צבא הזהירו כי בשטח עדיין מסתובבות חוליות ירי רבות שטרם נתפסו וחלקן עם דם על הידיים וביצעו פיגועי ירי רצחניים גם בציר חווארה. לדברי הגורמים האיראנים וחמאס ממשיכים להזרים כסף לטרור באיו"ש. "המחבלים מבצעים ירי לעבר יישובים כמו בת חפר ועשהאל ומעלים סרטונים לרשתות החברתיות כדי לקבל כסף בתמורה לפיגועים", מסרו גורמים בצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully