וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון באיטליה: 21 הרוגים בנפילת אוטובוס מגשר באזור ונציה

האוטובוס, שהיה מלא בתיירים זרים, צנח מסיבה לא ברורה אל מסילת רכבת בעיר מסטרה ועלה באש. 15 איש נוספים נפצעו, הרשויות חושדות כי הנהג המקומי חש ברע - ואז סטה מהכביש. "סצינה אפוקליפטית"

פעולות חילוץ נפגעים בהתהפכות משאית ליד ונציה, איטליה, 4 באוקטובר 2023. רויטרס
אחת התאונות הקשות שידעה איטליה בשנים האחרונות. צוותי חילוץ ליד האוטובוס ההפוך, הערב/רויטרס

לפחות 21 בני אדם נהרגו הערב (שלישי) כשאוטובוס עם עשרות נוסעים צנח מגשר בסמוך לעיר ונציה שבצפון איטליה. עוד 15 נוסעים נפצעו בתאונה, רבים מהם תיירים זרים ששבו לאתר מחנאות סמוך. האוטובוס סטה מסיבה לא ברורה מנתיב מוגבה ונפל מגובה 15 מטר סמוך לקווי רכבת בעיר מסטרה, ועלה באש.

לפי הרשויות בוונציה, בין ההרוגים היו לפחות חמישה אוקראינים, גרמני ונהג האוטובוס האיטלקי. בין ההרוגים היו לפחות שני ילדים, ורבים מהנוסעים היו צעירים. גורמים בבית החולים אמרו כי תשעה פצועים נמצאים במצב אנוש, בהם בת שלוש מאוקראינה. הכבאים נאבקו שעות ארוכות כדי להשתלט על האוטובוס הבוער, שהתלקח במהירות בשל היותו חשמלי.

"טרגדיה ענקית פקדה את הקהילה שלנו הערב", כתב ראש עיירת ונציה, לואיג'י ברונרו, בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר). "העיר שלנו מתאבלת לזכר הקורבנות הרבים שהיו באוטובוס שהתרסק", כתב. "זו סצינה אפוקליפטית, אני חסר מילים".

רנאטו בוראסו, חבר מועצת העיר ונציה, אמר כי הנהג אלברטו ריזוטו היה נהג מנוסה, בעוד שהרשויות המקומיות חושדות שייתכן שהוא לא חש בטוב לפני הסטייה הקטלנית. נשיא מחוז ונטו, לוקה זאיה, אמר כי השתלשלות האירועים שהובילה לתאונה עוד לא ידועה. "הכול גורם לנו לחשוב שזו הייתה מחלה", אמר. "הנהג היה מומחה, אדם טוב, עם הפניות טובות".

ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, הביעה את תנחומיה בעקבות התאונה, מהקשות ביותר שפקדו את איטליה בשנים האחרונות. היא אמרה בהצהרה כי ממשלתה משתתפת בצער "הקורבנות, משפחותיהם וחבריהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully