וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדבק שני בתוך שבוע: תושב קרית טבעון, שחזר מתאילנד, חולה בקדחת הדנגי

עודכן לאחרונה: 3.10.2023 / 20:34

במשרד הבריאות עדכנו כי ככל הנראה החולה נדבק במהלך הטיול בתאילנד, ובהתאם לנוהל תבוצע הדברה באזור מגוריו - על מנת למנוע הדבקה נוספת בנגיף - שמועבר על ידי עקיצות יתושים. בקריית טבעון ביקשו מהתושבים "להימנע ככל האפשר מעקיצות יתושים"

חיפושיות מסוג "רצנית אוליביה", שאינן מסוכנות לאדם, נצפו בכמויות גדולות ברחבי הארץ; במשרד להגנת הסביבה עדכנו כי ב"אין מקום לנקוט נגדן אמצעי הדברה"/צילום: מתוך ה-FB "פורום חולון- הבית של חולון", עריכה: טל רזניק

משרד הבריאות עדכן היום (שלישי) כי תושב קריית טבעון שחזר מתאילנד בחודש שעבר נדבק במהלך הטיול בקדחת דנגי. זהו החולה השני שנדבק בנגיף, שמועבר על ידי עקיצות יתושים, שכן ביום חמישי האחרון, תושבת כוכב יאיר-צור יגאל, אובחנה כחולה בקדחת.

במשרד הבריאות מסרו כי בעקבות האבחון ובהנחיית המשרד להגנת הסביבה, תבוצע לפי הנוהל הדברה באזור מגוריו של החולה - שכונת קריית עמל שבעיר. זאת "על מנת להדביר את היתושים בסביבה וכך להקטין את הסיכון האפשרי להעברת הנגיף".

במועצה המקומית קריית טבעון פרסמו אמש הודעה לציבור: "על פי דיווח ממשרד הבריאות, באזורכם התגלה חולה בנגיף דנגי, שנדבק בעת שהותו בחו"ל. מדובר במחלה ויראלית, אשר אינה מועברת בין בני אדם אלא ע"י יתושים בלבד. לאור זאת, משרד הבריאות ממליץ לעשות מאמץ ולהמנע ככל האפשר מעקיצות יתושים".

עוד מסרו במועצה כי "על פי המידע שהצטבר, הסיכוי להדבקה נמוך ביותר. נקיטת אמצעי הזהירות הינה ליתר ביטחון ונדרשת בשבוע הקרוב לכל היותר".

עבודות ריסוס בכוכב יאיר בניסיון למנוע התפשטות קדחת דנגי. 29 בספטמבר 2023. המועצה האזורית צור יגאל-כוכב יאיר, אתר רשמי
עבודות ריסוס בכוכב יאיר בניסיון למנוע התפשטות קדחת דנגי. 29 בספטמבר 2023/אתר רשמי, המועצה האזורית צור יגאל-כוכב יאיר

נגיף הדנגי, הגורם לקדחת הדנגי, מועבר על ידי עקיצות יתושים הנפוצים באזורים שונים בעולם לרבות אסיה, אפריקה, דרום ומרכז אמריקה ואיי הקריביים והאוקיינוס השקט. כמו כן במשרד הבריאות דיווחו כי בישראל, לא תועדה עד היום העברה מקומית של המחלה.

המחלה מתבטאת לרוב כמחלת חום המלווה בכאבי ראש, הקאות, כאבי שרירים ומפרקים עזים ופריחה החולפת מעצמה לאחר 2 עד 7 ימים. במקרים חריגים יכולה לסכן חיים. כאשר הטיפול בה הוא טיפול תומך בלבד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עבודות ריסוס בכוכב יאיר בניסיון למנוע התפשטות קדחת דנגי. 29 בספטמבר 2023. המועצה האזורית צור יגאל-כוכב יאיר, אתר רשמי
עבודות ריסוס בכוכב יאיר בניסיון למנוע התפשטות קדחת דנגי. 29 בספטמבר 2023/אתר רשמי, המועצה האזורית צור יגאל-כוכב יאיר

ביום חמישי האחרון כאמור, תושבת כוכב יאיר-צור יגאל ששבה מחו"ל אובחנה כחולה. ככל הנראה הנשאית, סטודנטית בשנות ה-20 לחייה, נדבקה במחלה בעת שהותה במדינה במרכז אמריקה.

לאחר האבחון, שלושה צוותי ריסוס החלו בהדברה בחצרות הבתים הסמוכים לזה של החולה, ברדיוס של כמאה מטרים. התושבים התבקשו להתפנות מהאזור משום שהחומר הפעיל לקטילת הייתוש מסוכן לאדם ועלול לגרום לצריבה בעיניים או לגירוי העור במגע ישיר. עם זאת נמסר כי חומר ההדברה אינו מסוכן לחיות מחמד כמו חתולים או כלבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully