וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל כתב האישום נגד פעיל הליכוד רמי בן יהודה בגין איומים על התובעת במשפט נתניהו

עודכן לאחרונה: 3.10.2023 / 22:21

שופט בית משפט השלום בירושלים קבע כי פעיל הליכוד שפרסם פוסט נגד המשנה לפרקליט המדינה, ליאת בן ארי, בו קרא "איפה הבן שלך? אנחנו מחפשים אותו", אינו מהווה איום אלא הבעת דעה פוליטית. השופט קבע כי "יש להעדיף את חופש הביטוי על פני שלוות נפשו של מי שחש מאוים"

בווידאו: בבית משפט השלום בירושלים התקיים דיון הקראה של כתב אישום נגד פעיל הליכוד רמי בן יהודה/שלומי הלר

בית משפט השלום בירושלים ביטל היום (שלישי) את כתב האישום נגד רמי בן יהודה - פעיל וחבר הליכוד.
כתב האישום הוגש נגדו בגין איומים ברשתות החברתיות על ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה והתובעת בתיקי נתניהו.

רמי בן יהודה בדיון בבית משפט השלום בתל אביב ב-18 בדצמבר 2022.. אבשלום ששוני, פלאש 90
"בן ארי - איפה הבן שלך?". בן יהודה/פלאש 90, אבשלום ששוני

התמונה הגדולה

  • בסוף השנה שעברה העלה בן יהודה לחשבון הפייסבוק שלו בשם "הימין עם בנימין" סרטון שנמשך 41 דקות, ובו פירט את דעותיו הפוליטיות. בדקה ה-26 בערך, ביקר בן יהודה את בן ארי על פנייתה לבית המשפט נגד אמירותיה של פעילה אחרת המזוהה עם תמיכה בליכוד וברה"מ נתניהו, אורלי לב.
  • באותה הזדמנות אמר בן יהודה את הדברים הבאים, שעה שהרים את קולו וטפח על חזהו: "ראיתם במשפט של אורלי לב על מה פרקליטת מדינה הייתה מועמדת? תובעת ראשית? הולכת על ציוץ! אז אני אגיד - הלו איפה הבן שלך? בואי תגלי לנו. איפה הבן שלך נעלם? שוויקי איפה נעלם? קברת בן ארי?... על מה בזבזו שבע שעות? על פוסט שאורלי רשמה? איפה שווקי? תומר שווקי איפה אתה? אנחנו מחפשים אותך! הלו! הבן של ליאת בן ארי אתה, בוא תגיד לנו מה הבעיה".
  • בעקבות הדברים הגישה משטרת ישראל נגד בן יהודה כתב אישום בגין עבירת איומים.
sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שורה תחתונה

  • היום קיבל השופט דוד שאול גבאי ריכטר מבית המשפט השלום בירושלים את טענתו של בן יהודה וקבע כי לא מדובר באיום האסור לפי הדין הפלילי, משום שמדובר בהבעת דעה פוליטית וכי יש להעדיף את חופש הביטוי של בן יהודה על פני שלוות נפשו של האדם שחש מאוים.
  • השופט כתב כי "יש לבכר את עקרון חופש הביטוי על פני עקרונות מוגנים אחרים, כגון שלוות נפשו של האדם, אחד הערכים המוגנים בעבירת האיומים, ומכאן שעל המעשה או ההתבטאות להיות מאיימים באופן מובהק - כזה שיחצה את הרף הפלילי. אלא שאין זה המקרה שלפנינו".

מה הם אומרים

עו"ד עדן פוליטקין שייצגה מטעם הסניגוריה הציבורית את רמי בן יהודה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט שקיבל את טענותינו והורה על ביטול כתב האישום. כבר מתחילת ההליך טענו כי הדברים שנאמרו אינם מתגבשים לכדי עבירת איומים. בית המשפט התחשב בכך כי מדובר בדברים שנאמרו כחלק מדעתו הפוליטית של הנאשם הכוללת גם ביקורת על רשויות התביעה. אנו מצפים מהתביעה להפעיל שיקול דעת בהגשת כתבי אישום מסוג זה כדי למנוע פגיעה בחופש הביטוי".

עו"ד ליאת בן ארי בדיון בתיק 4000, ביהמ"ש המחוזי ירושלים, 23 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
"פרקליטים רבים מוצאים עצמם חשופים למתקפות, הטרדות ופרסומים מכפישים". ליאת בן ארי/ראובן קסטרו

פרקליט המדינה, עמית איסמן, שלח מסר מחזק לסגניתו: "בשנים האחרונות פרקליטים ופרקליטות רבים ובהם ליאת בן ארי, מוצאים עצמם חשופים למתקפות, הטרדות ופרסומים מכפישים. אותם פרקליטים משרתי ציבור, העושים מלאכתם נאמנה בייצוג המדינה, מוצאים את עצמם ולעיתים גם את בני משפחתם, נתונים למתקפות והשמצות, על רקע עבודתם בפרקליטות המדינה", מסר איסמן. "הפרקליטות לא תאפשר כל פגיעה שיש בה להוביל להחלשת מערכת אכיפת החוק, ובכוונתה להילחם בתופעה בכל הכלים העומדים לרשותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully