וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לנתניהו: תפקיע את הליך מינוי המפכ"ל הבא מידי בן גביר

עודכן לאחרונה: 3.10.2023 / 18:06

יו"ר המחנה הממלכתי אמר במהלך סיור בצפון כי "מי שמקליט את המפכ"ל ומדליף מדיונים רגישים, מי שכושל יום יום בניהול הביטחון האישי - לא יכול למנות מפכ"ל". קריאתו של גנץ מנוגדת להסדר ניגוד העניינים עליו נתניהו חתום, שאוסר עליו לעסוק במינויים במערכת אכיפת החוק

בווידאו: הצהרת בני גנץ/צילום: אלעד מלכה

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, קיים היום (שלישי) סיור בנושא הביטחון האישי והמשילות בצפון, ותקף בדבריו את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "את דעתי שצריך לפטר את השר בן גביר ולהציב אדם רציני ובעל כישורים מתאימים בתפקיד, כבר השמעתי, ואני חוזר על כך גם היום", אמר.

"בקרוב יסיים מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, את תפקידו", אמר גנץ והפציר בנתניהו: "אני קורא מכאן לראש הממשלה לזכור את אחריותו העליונה, להשתמש בסמכותו, ולראיין בעצמו את המועמדים למפכ"לות. אסור להשאיר את ההחלטה הקריטית הזו למדינת ישראל ואזרחיה בידי בן גביר. אני קורא לשרי הממשלה כולם, לגלות אחריות וערנות, ולא להרים את ידם בעד מינוי מפכ"ל שישרת את השררה ולא את המדינה".

בני גנץ, 5 בספטמבר 2023. ללא, צילום מסך
בני גנץ, 5 בספטמבר 2023/צילום מסך, ללא

לדבריו, "מי שמקליט את המפכ"ל ומדליף מדיונים רגישים, מי שכושל יום יום בניהול הביטחון האישי, מי שהוא דמות אנטי ממלכתית, לא יכול למנות מפכ"ל בעת כזו. הצבת הבחירה בידיו היא הפקרת הביטחון האישי של כל אזרחית ואזרח בישראל. על ראש הממשלה, בהתייעצות עם אנשי מקצוע, למנות את המפכ"ל הבא, ולא להפקיר את התפקיד האסטרטגי הזה".

יצוין כי למרות קריאתו של גנץ, לפי הסכם ניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמסדיר את גבולות הגזרה שלו כנאשם בפלילים - נאסר עליו להתערב במינויים במערכת אכיפת החוק ובכלל זה במינוי המפכ"ל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, לצד גדי איזנקוט ואלון שוסטר, במהלך סיור בנושא הביטחון האישי והמשילות בצפון הארץ. 3 באוקטובר 2023. אלעד מלכה, אתר רשמי
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, לצד גדי איזנקוט ואלון שוסטר, במהלך סיור בנושא הביטחון האישי והמשילות בצפון הארץ. 3 באוקטובר 2023/אתר רשמי, אלעד מלכה

גנץ התייחס בהצהרתו גם לאירוע תקיפת אנשי דת נוצרים בירושלים: "תופעות שנוגדות את כל האתוס היהודי של 'חביב כל אדם שנברא בצלם', מגיעות ליריקות מול אנשי דת נוצרים", אמר. וביקר גם את התבטאויותיו של הרב הספרדי הראשי, שאמר כי חילונים הם "מסכנים" ו-"אין להם סיפוק בחיים". לדבריו, "מדובר באמירה קשה, שפוגעת בחלקים שלמים בחברה הישראלית. ראוי שיחזור בו ויבהיר את דבריו באופן שאינו משתמע לשני פנים. יש לכך חשיבות לחברה הישראלית כולה".

"אני מגנה כמובן את כל הפעולות האלו, אבל לא צריך להסתפק בגינויים - צריך לעצור", אמר יו"ר המחנה הממלכתי, "אנחנו נמצאים מספיק קרוב לגבול עם חיזבאללה שנותן לנו תזכורת לצורך להישאר חזקים ומאוחדים. את מלחמות היהודים והישראלים כולם ביננו, צריך לעצור עכשיו. אפשר וחובה להתווכח, ובוודאי שלהפגין ולהביע את דעתנו הדמוקרטית. אסור שנעשה זאת מתוך שנאה, אסור שנשכח מי האויבים האמיתיים, ולמען מה אנו נאבקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully