וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג ו-6 פצועים בירי בקניון מרכזי בבנגקוק, החשוד - בן 14

3.10.2023 / 12:36

המשטרה עצרה את היורה במרכז הקניות "סיאם פרגון" בבירה, והרקע לתקרית עוד לא ברור. בתיעודים מהמקום נשמעו קולות ירי, והמוני אנשים נראו בורחים מהקניון הפופולרי. נטע, ישראלית שהייתה ליד הקניון, סיפרה לוואלה!: "התחלנו לרוץ. שאלנו מה קרה וסימנו לנו שהיה ירי"

מנוסה מקניון בבנגקוק בעקבות ירי/טוויטר

לפחות אדם אחד נהרג היום (שלישי) מירי בקניון יוקרתי בבנגקוק - כך אמרו גורמים רשמיים בתאילנד. היורה, נער בן 14, נעצר על ידי המשטרה בקומה השלישית ב"סיאם פרגון", הפופולרי בקרב תיירים זרים, בהם גם ישראלים רבים. הרקע לתקרית, שבה נפצעו עוד שישה אנשים, בהם תייר זר, עוד לא ידוע.

לפי דיווחים בתקשורת המקומית, הירי החל בסביבות השעה 16:20 (שעון מקומי). כוח מיוחד של המשטרה הגיע לקניון, שפונה ממבליו, ודחק לפינה את היורה כ-50 דקות לאחר מכן. הנער נכנע, הניח את נשקו ונעצר. בתמונה שפורסמה מרגע מעצרו הוא נראה מוצמד לרצפה כשהוא אזוק. בתחילה דווח על שלושה הרוגים, אך בהמשך היום עודכן המספר לקורבן אחד. כמה מהפצועים במצב קשה.

בהלה בתאילנד: אדם נפצע מירי בקניון בנגקוק, חשוד נעצר 03 באוקטובר 2023. מתוך טוויטר, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שוטר עוצר את הנער היורה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, מתוך טוויטר

הנער היורה, שלפי דיווחים למד בבית ספר סמוך, תועד על ידי מצלמות האבטחה כשהוא לבוש בחולצה שחורה, במכנסי חאקי ועם כובע בייסבול. הוא גם נעל מגפיים שחורים. הירי גרם לבהלה גדולה במרכז הקניות, מהפופולריים ביותר באסיה, וקונים רבים בהם ילדים, ברחו ממנו.

באחד התיעודים נראו אנשים תופסים מחסה בחדר חשוך בתוך מסעדה, ובשידורי הטלוויזיה נראו פקקי תנועה גדולים ביציאה מהקניון שאליו הגיעו כוחות משטרה רבים.

עוד בוואלה!

אחרי דיל עם הצבא: איל נדל"ן מונה לראשות ממשלת תאילנד

לכתבה המלאה
כוחות מיוחדים של משטרה נכנסים לקניון בבנגקוק בעקבות ירי, תאילנד, 3 באוקטובר 2023. רויטרס
כוחות מיוחדים של משטרה נכנסים לקניון במהלך הירי/רויטרס

ראש ממשלת תאילנד סרטה תוויסין אמר כי הוא הורה למפקד המשטרה המלכותית להגיע לזירה ולפקח על המצב מקרוב. הוא שיבח את התערבותם המהירה של כוחות המשטרה, והביע את תנחומיו בפני משפחות ההרוגים והפצועים. "אני עדיין רוצה לשאול שאלות על האבטחה", כתב ראש הממשלה ב-X אחרי שאישר כי החשוד בירי נעצר. "וגם לארגן את חזרתם של אנשים הביתה בבטחה".

נטע, ישראלית המטיילת בתאילנד עם בת זוגה, הייתה בכניסה לקניון כשהירי החל. בשיחה עם וואלה! היא סיפרה: "יצאנו מהמלון לכיוון הקניון בדרך לקניון אחר. חשבנו אם לעבור דרכו או ללכת מסביב, התחלנו ללכת מסביב והגענו לדרך ללא מוצא אז חיפשנו איך להיכנס חזרה וראינו אנשים רצים החוצה. התחלנו לרוץ, שאלנו מה קרה וסימנו לנו עם היד שהיו יריות. חזרנו למלון והסתגרנו שם שעתיים".

בוני מואב, ישראלית נוספת שהייתה במקום בעת הירי יחד עם בעלה וארבעת ילדיהם, סיפרה לוואלה! על רגעי הפחד. התפצלנו לשתי חנויות, ופתאום שמענו יריות חזקות בקניון והמון אנשים רצו, אחד מהם היה הבן שלי בן ה-14", אמרה. "בעלי ושני בנים אחרים נכנסו לחנות מחשבים, ואני והבת הקטנה לחנות אחרת,
הכניסו אותנו למחסנים מאחור, נעלו את החנויות בקשו מאיתנו להישאר נמוכים ולא להרעיש, היינו ככה במשך שעה וחצי".

לדבריה, "היה זה אירוע מפחיד ולקח יחסית המון זמן עד שתפסו את היורה. בעיקר הפיצול שלנו
היה מאוד מלחיץ. יש המון ישראלים, וחששנו שזה אירוע נגד ישראלים".

מסעות ירי המוניים אינם נפוצים בתאילנד, אך למספר גדול של בני אדם יש כלי נשק ביחס למדינות האזור. בשנה שעברה, שוטר לשעבר רצח באקדח ובסכין 37 בני אדם, רובם פעוטות. ב-2020 חייל סורר פתח במסע ירי והרג לפחות 29 בני אדם ופצע 57 איש נוספים בארבעה מוקדים שונים בצפון-מזרח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully