וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות טביעות אצבע על מכתב הכופר: אותרה בת 9 שנחטפה בניו יורק

עודכן לאחרונה: 3.10.2023 / 10:13

בתום חיפושים נרחבים שנמשכו יומיים, המשטרה שחררה את שרלוט סנטה שנעלמה בעת שרכבה על אופניה באתר קמפינג במדינה. המשטרה, שעקבה אחר בית המשפחה, הבחינה בחשוד שהכניס מכתב לתיבת הדואר - וטביעות האצבע שלו הובילו לקרוון שבו החזיק את שרלוט, שנמצאה בארון

הילדה שארלוט שנחטפה ואותרה בניו יורק. באדיבות המשפחה
כ-400 איש השתתפו בחיפושים אחריה. שרלוט סנה/באדיבות המשפחה

ילדה בת תשע שנעלמה במהלך טיול קמפינג משפחתי בצפון מדינת ניו יורק אותרה כשהיא "בטוחה ובריאה" - כך מסרה הלילה (שלישי) המשטרה, בתום מבצע חיפושים נרחב שנמשך יומיים והסתיים במעצר של חשוד בחטיפתה. שרלוט סנה נעלמה בזמן שרכבה על אופניה ביום שבת בערב בפארק מוראו לייק, אזור מיוער שנמצא כ-60 ק"מ צפונית לאולבני.

המושלת קתי הוצ'ול אמרה במהלך מסיבת עיתונאים כי החוקרים הצליחו לזהות טביעות אצבע על מכתב כופר שהשאיר החשוד, קרייג נלסון רוס ג'וניור, בן 47. "מה שקרה היה יוצא דופן", אמרה. לדבריה, בעוד שאר בני משפחתה של שרלוט נשארו באתר שבו היא נעלמה, המשטרה שעקבה אחר בביתם ראתה אדם כלשהו מטיל פתק בתיבת הדואר שלהם בשעה 4:20.

טביעות האצבע שנלקחו תאמו לאלו של רוס, שהיו במאגר הנתונים שלה לאחר שנהג תחת השפעת אלכוהול ב-1999. המושלת אמרה כי רשויות אכיפת החוק קישרו את רוס לנכס בבעלות אמו, וסוכנים נכנסו אליו ומצאו אותו בקראוון בסביבות השעה 18:30. "לאחר התנגדות מסוימת, החשוד נלקח למעצר והילדה הקטנה נמצאה בתוך ארון", אמרה מושלת ניו יורק. "היא ידעה שמצילים אותה. היא ידעה שהיא בידיים בטוחות".

לדברי המושלת, שרלוט נלקחה לבית חולים מקומי, כמקובל במקרים אלו. היא הוסיפה כי נראה שהיא לא סבלה מפגיעות פיזיות והיא התאחדה מחדש עם משפחתה. החשוד בחטיפתה של שרלוט עדיין נמצא תחת חקירה, שלפי הרשויות עדיין פעילה.

חילוצה של שרלוט הביאה לסיומו מבצע חיפושים נרחב, שכלל כ-400 איש, בהם פקחי יערות, שוטרים וכבאים והשתרע על פני 74 ק"מ. שרלוט, תלמידת כיתה ד' מגרינפילד הסמוכה, רכבה על אופניה סביב אתר קמפינג בפארק עם ילדים אחרים, עד שהחליטה לרכוב עוד פעם אחת לבדה. הוריה נבהלו אחרי שהיא לא חזרה כעבור 15 דקות, ואמה התקשרה למוקד החירום לאחר שאופניה נמצאו בסביבות השעה 18:45 ביום שבת.

הרשויות פרסמו התראת אזהרה מפני חטיפה אפשרית, ושרלוט תוארה בתור ילדה לבנה, עם שיער בלונדיני ועיניים ירוקות, שגובהה כ-1.37 מטר. משפחתה התחננה בפני הציבור לעזרה. "אנחנו רק רוצים שהיא תחזור בשלום כמו שכל הורה היה עושה", מסרה המשפחה בהצהרה שפורסמה אתמול, לפני שחרורה של שרלוט. "אף פרט מידע הוא לא קטן מדי, בבקשה התקשרו אם אתם יודעים משהו".

במהלך החיפושים, השוטרים הקימו מחסומים בכבישים הכפריים המפותלים סביב הפארק. הם עצרו נהגים ושאלו אם הם מכירים את המשפחה, ראו את התמונה של הילדה או שיש להם מידע אחר שיכול לעזור בחיפושים אחריה. כמה נהגים אף פתחו את תא המטען שלהם כחלק מהמאמצים למצוא את שרלוט.

הפארק נותר סגור במהלך החיפושים, והרשויות ביקשו מאנשים שהגיעו לעזור להתרחק מקום ולהשאיר את העבודה לאנשי המקצוע. הרשויות הפדרליות גם הגבילו זמנית את הטיסות בשמי הפארק כדי לשמור על ביטחונה של הפעילות האווירית שלהן.

בית ספרה של שרלוט אמר כי כל תלמיד או איש צוות הזקוק לתמיכה יכול לפנות לייעוץ. "לבנו עם משפחת סנה", מסר המחוז בהצהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully