וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ הטיל וטו על ביקורים של שלושה שרי חוץ אירופים בשטח C בגדה

3.10.2023 / 13:00

במשרד החוץ טוענים כי הסיבה להחלטה היא ביטחונית, אולם מצה"ל, שב"כ ומתאם הפעולות בשטחים נמסר כי לא נתנו חוות דעת לא לאשר את הביקורים מסיבה ביטחונית. דיפלומטים אירופים סבורים כי ההחלטה מעידה על שינוי מדיניות ישראלי מסיבות פוליטיות

בוידאו: זעם בלוב לאחר פגישת שרת החוץ הלובית עם אלי כהן/רויטרס

משרד החוץ הישראלי מנע בשבועות האחרונים משלושה שרי חוץ אירופים לבקר בכפרים פלסטינים בשטח C בגדה המערבית, שבו מקיימת ישראל שליטה ביטחונית ואזרחית מלאה - כך אמרו לוואלה! שני דיפלומטים אירופים.

שר החוץ אלי כהן, נתב"ג, 2 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
שר החוץ, אלי כהן/ראובן קסטרו

למה זה חשוב

  • על אף שבמשרד החוץ טוענים כי הסיבה להחלטה היא ביטחונית, דיפלומטים אירופים סבורים כי מדובר בשינוי מדיניות מצד ישראל על רקע פוליטי.
  • שטח C, שמהווה 60% מהגדה המערבית, הוא עתודת הקרקע המרכזית להרחבת הרשות הפלסטינית ולהקמת מדינה פלסטינית בעתיד.
  • ממשלת הימין פועלת מאז הקמתה להצר את צעדיהם של הפלסטינים בשטחי C, להגביר הריסת בתי פלסטינים ולפנות כפרים בדואים באזורים הללו.
  • לובי ההתנחלויות, ובמיוחד ארגונים שמזוהים עם מפלגת הציונות הדתית, לוחצים לפעול נגד הסיוע האירופי לפלסטינים שחיים בשטחי C.
sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אביתר, 27 בפברואר 2023. אבי רוקח
לובי ההתנחלויות לוחץ לפעול נגד סיוע אירופי לפלסטינים בשטחי C/אבי רוקח

במוקד החדשות

  • דיפלומטים אירופים אמרו לוואלה! כי שרי החוץ של אירלנד, נורבגיה ובריטניה, שביקרו בישראל בשבועות האחרונים, ביקשו לסייר גם בכפרים פלסטינים בשטח C, אך הדבר נמנע מהם בשל התנגדות של משרד החוץ הישראלי.
  • משרד החוץ הבהיר לשגרירויות של שלוש המדינות הללו כי לאור המצב הביטחוני המתוח בגדה המערבית לא ניתן להבטיח את ביטחונם של השרים בשטח C, ולכן הם אינם יכולים לבקר שם - כך לפי הדיפלומטים האירופים.

מה הם אומרים

  • דובר משרד החוץ ליאור חייט אישר את הדברים ואמר כי "הביקורים בשטח C לא אושרו לאחר התייעצות עם גורמי ביטחון, מחשש שהגעת השרים לאזורי חיכוך עלולים לגרום להסלמה ואלימות".
  • מדובר צה"ל נמסר כי אף גורם בצה"ל לא נתן המלצה כזו למשרד החוץ. משירות הביטחון הכללי נמסר כי לא התקיימה כל התייעצות של משרד החוץ עם גורמים בשב"כ בנושא הזה.
  • ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי רק במקרה של שר החוץ של אירלנד בוצעה פניה ממשרד החוץ, אולם לא ניתנה כל חוות דעת לא לאשר את הביקור מסיבות ביטחוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully