וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך חזרה מביקור משפחתי: מחוקק ובני משפחתו נהרגו בהתרסקות מטוס בארה"ב

עודכן לאחרונה: 3.10.2023 / 7:50

דאג לארסן, סנאטור בדקוטה הצפונית, נהרג יחד עם אשתו ושני ילדיהם הקטנים בעת שעצרו לתדלוק ביוטה. לא ברור מה גרם להתרסקות ומי היה הטייס, והרשויות פתחו בחקירה. "אני לא יכול לחשוב על אובדן טרגי יותר עבור משפחה אחת"

המחוקק דאג לארסן ומשפחתו, שנהרגו בהתרסקות מטוס ביוטה. פייסבוק, צילום מסך
"חבקו חזק את המשפחות שלכם היום". לארסן, אשתו ושני ילדיהם/צילום מסך, פייסבוק

מחוקק ממדינת דקוטה הצפונית שבארצות הברית נהרג בהתרסקות מטוס פרטי ביוטה, יחד עם אשתו ושני ילדיהם הקטנים - כך אמר הערב (שני) מנהיג הסנאט במדינה, שאישר את מותו של דאג לארסן ומשפחתו במייל ששלח לחבריו לסנאט והגיע לידי סוכנות הידיעות אי-פי.

המטוס התרסק אתמול בערב, זמן קצר לאחר שהמריא משדה התעופה בקניונלנדס, 24 ק"מ צפונית למואב, לפי הודעת מחלקת השריף של מחוז גרנד שפורסמה בפייסבוק. ממשרד השריף נמסר כי כל ארבעת האנשים שהיו על המטוס נהרגו.

"הסנאטור דאג לארסן, אשתו איימי ושני ילדיהם הקטנים מתו בהתרסקות מטוס אתמול ביוטה", כתב מנהיג הסנאט בדקוטה הצפונית, דייוויד הוג, במייל ששלח. "הם ביקרו משפחה בסקוטסדייל וחזרו הביתה. הם עצרו לתדלק ביוטה".

"אני לא בטוח איפה האבל מתחיל בטרגדיה כזו, אבל אני חושב שזה מתחיל בתפילות עבור הסבים והסבתות, הילד החורג של הסנאטור לארסן, והמשפחה המורחבת של דאג ואיימי", כתב הוג. "חבקו חזק את המשפחות שלכם היום". זר ורדים עטוף הנוח על שולחנו של לארסן בחדר הסנאט, ממש מעל לוחית השם שעליה כתוב: "ד. לארסן - מחוז 34".

המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה מסרה כי ההתרסקות של מטוס הפייפר החד-מנועי נמצאת תחת חקירה. דובר מטעמה אמר כי חוקר של המועצה צפוי להגיע היום לאתר ההתרסקות "כדי להתחיל לתעד את הזירה, לבחון את המטוס, לבקש את כל תקשורת התעבורה האווירית, נתוני המכ"ם, דיווחי מזג האוויר ולנסות ליצור קשר עם עדים כלשהם. כמו כן, החוקר יבקש רישומי תחזוקה של המטוס, ותיעוד רפואי והיסטוריית טיסה של הטייס".

לא ברור מי הטייס בזמן ההתרסקות. לפי מידע שפרסמה ברשת הסוכנות הפדרלית לתעופה, "מטוס התרסק בנסיבות לא ידועות לאחר ההמראה, מואב, יוטה". בפוסט בפייסבוק שפרסם בדצמבר 2020, לארסן ציין שאשתו טסה "את הטיסה הראשונה שלה כטייסת". הפוסט כלל תמונה של מטוס קטן וכתום.

"פטריוט אמיתי"

לארסן הרפובליקני נבחר לראשונה לסנאט של דקוטה הצפונית בשנת 2020, והוא עמד בראש ועדה העוסקת בחקיקה בתחומי התעשייה והעסקים. הוא ואשתו איימי היו בעלי עסקים.

לפי לשכתו של המושל דאג בורגום, הוא שירת במשך 29 שנים במשמר הלאומי של המדינה, וגוייס פעמיים: לעיראק בין 2009 ל-2010, ולוושינגטון, בין השנים 2013 ל-2014. בין היתר הוענקו לו מדליית השירות המצטיין, כוכב שירות הארד ותג טייס הצבא.

בורגום מסר בהצהרה אמר כי לארסן "היה אב, בעל, מאמן, יזם, איש עסקים, סנאטור וליוטנט-קולונל במשמר הלאומי של דקוטה הצפונית, שהיה מחויב לחלוטין לכל אחד מהתפקידים הללו תוך תחושת כבוד וחובה בלתי מעורערים. כמחוקק, הוא היה תומך עיקש בזכויות הפרט והחירויות שעליהן הגן באמצעות שירותו הצבאי".

הגנרל אלן דוהרמן מהמשמר הלאומי של דקוטה הצפונית אמר כי "אני לא יכול לחשוב על אובדן טרגי יותר למשפחה אחת, והמשמר הלאומי של דקוטה הצפונית שולח את תנחומיו. דאג היה פטריוט אמיתי שהקדיש את חייו, גם בשירות וגם מחוצה לו, כדי לשרת אחרים. היה לי העונג המובהק לקרוא לו אח לנשק".

בעקבות מותו, הרפובליקנים, השולטים בשני בתי המחוקקים בדקוטה הצפונית, ימנו לו מחליף שימלא את שארית כהונתו עד הבחירות בנובמבר 2024. מהרפובליקנים שולטים בבית המחוקקים של צפון דקוטה עם רוב על בבית ובסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully