וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה במבריזים: טביעות אצבעות בכניסה לבית הספר

13.3.2003 / 7:36

בחטיבת הביניים "בר לב" בכפר סבא הוצבה מערכת ממוחשבת שרושמת טביעות אצבעות התלמידים הנכנסים; הודעת sms נשלחת אוטומטית למכשירי הסלולר של הורי התלמידים הנעדרים; האח הגדול צופה

המאבק אותו מנהלת מערכת החינוך ב"הברזות" מבית הספר עלה מדרגה בכפר סבא ומתחיל להזכיר את "האח הגדול". מערכת ממוחשבת שעוקבת אחר נוכחותם של תלמידים באמצעות טביעות אצבעותיהם הוצבה לאחרונה בחטיבת הביניים "בר לב" בכפר סבא.

על פי הדיווח ב"מעריב", על כל תלמיד המגיע לבית הספר להניח את אצבעו על המכשיר החדש שמזהה את טביעת האצבע ורושם אותה. רק לאחר שעשה כן מורשה התלמיד להיכנס לבית הספר. שמותיהם של תלמידים שטביעת אצבעם לא נרשמה, עולים במערכת ממוחשבת ובתוך שעתיים נשלחת הודעת טקסט כתובה (SMS) למכשירים הסלולרים של הוריהם. כעת פועלת המערכת במתכונת ניסיונית אך צפויה לעבור לפעולה מלאה בתוך חודש.

כצפוי, השיטה החדשה הביאה למרמור בקרב התלמידים; "זה כמו בחקירת משטרה. אנחנו פושעים? מה פתאום לוקחים מאיתנו טביעות אצבעות? ואם למישהו לא מתחשק להגיע ללימודים שזה דבר טבעי אצל בני נוער, ההורים שלו יכולים להיכנס לפאניקה. אנחנו לא נסכים לשתף פעולה", אמרו התלמידים בבית הספר. ההורים דווקא בעד. בבית הספר מסבירים כי לשיטה יתרון כפול: לוודא את הימצאותם של התלמידים ולחסוך דאגה להורים במקרה של פיגוע ולשמור על משמעת וסדר. "עדיף שהילדים יכעסו ושאנחנו נהיה שקטים", אמר בתגובה אחד ההורים.

המערכת החדשה אושרה על ידי ועד ההורים של בית הספר ותעלה לכל תלמיד 50 שקל בשנה הנוכחית ו-25 שקל לכל שנה נוספת של לימודים. בחברה שפיתחה את המערכת הבטיחו כי מאגר הנתונים של טביעות האצבעות של התלמידים לא יועבר למשטרה או לכל גורם אחר. בנוסף נמסר כי בתום הלימודים בבית הספר נמחק המאגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully