וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מודעות של צעירים "נעדרים" נתלו בירושלים ועוררו בהלה: "שאלו אם אני בסדר"

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 14:52

השלטים שעליהם מתנוססים פני הצעירים נתלו ברחבי העיר ועוררו סקרנות ובהלה. משפחותיהם וחבריהם של "הנעדרים" לא הבינו מדוע קרוביהם נמצאים על פני המודעות. לאחר 2 יממות מתוחות התברר כי מדובר בקמפיין של תנועת התעוררות להשבת הצעירים לעיר לקראת הבחירות הקרובות

היערכות המשטרה ליום כיפור במזרח ירושלים. ספטמבר 2023/דוברות המשטרה

מאות מודעות נעדרים נתלו ברחבי ירושלים בסוף השבוע האחרון ועוררו סקרנות ובהלה בבירה. בקבוצות הפייסבוק והוואטסאפ המקומיות בעיר צולמו המודעות - עליהן תמונות של ירושלמים צעירים תחת הכותרת "נעדר/ת צעיר/ה", והן גרמו לבהלה בקרב המשפחות והחברים של ה"נעדרים" שלא הבינו מדוע התמונה שלהם מתנוססת על גבי המודעות.

אחרי שתי יממות מתוחות התברר כי מודעות הנעדרים הן חלק מקמפיין השבת הצעירים לעיר של תנועת התעוררות לקראת הבחירות בסוף החודש. הצעירים שפניהם התנוססו על גבי השלטים הם ירושלמים לשעבר, ילידי העיר או סטודנטים שלמדו בירושלים ועזבו את העיר לאחרונה מסיבות שונות.

תמונות "נעדרים" של צעירים שעזבו את ירושלים במסגרת קמפיין לבחירות המקומיות. ללא, אתר רשמי
"הרבה שואלים אם אני בסדר". שלטי ה"נעדרים" שנתלו בירושלים/אתר רשמי, ללא

"הרבה אנשים שאלו אם אני בסדר, ושאני מודע לזה שאני נעדר", משחזר מיכה פרייס, צעיר ירושלמי שהחליט לעזוב את העיר לפני שנה וחצי עם משפחתו והפך לאחד הנעדרים בקמפיין. "הבנתי את המטרה וגם אם זה לא נעים לרגע - זה גורם לאנשים להבין שיש פה איזו שהיא בעיה".

"עזבתי את ירושלים לפני שנה וחצי, כי ראיתי שאין אפשרות לי ולאשתי לקנות בית או דירה שאנחנו נוכל לחיות בה בכבוד", הוסיף. "עיר עם קסם שכואב לעזוב אותה. ההורים שלי שם והתחנכתי שם. אבל אין שום אינדיקציה שיהיה איזה שהוא שינוי כיוון. גם באזורים חילוניים, יש השתלטות חרדית. אנחנו חיים יחד ביום יום אבל זה צעד של השתלטות במרחב הציבורי. יש פחות ופחות מובלעות של אנשים שיכולים להתנהל, ולהרגיש איתם בנוח".

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
תמונות "נעדרים" של צעירים שעזבו את ירושלים במסגרת קמפיין לבחירות המקומיות. ללא, אתר רשמי
"שאלו אותי אם אני מודע שאני נעדר". תמונתו של מיכה פרייס על שלט "נעדר"/אתר רשמי, ללא

הקמפיין עורר סערה ברשתות החברתיות גם אחרי צפירת ההרגעה כי אלו לא באמת נעדרים. "ממש הלחיץ אותי לראות את זה ולא התחברתי כל כך למה שכתוב - מודעה מבלבלת ממש", כתבה תושבת ירושלים בתגובה לפוסט. תושב נוסף הוסיף: "בתור מישהו שמודעות "נעדר.ת" הן חלק (לצערי) מאוד מוכר מהחיים שלו ושל הקהילה שלו, אני מוצא את הקמפיין הזה די מחריד".

מנגד, היו מי שחשבו שהקמפיין הוא דווקא רעיון חיובי: "סוף סוף מישהו אומר את האמת בפנים. תפסיקו להתייפייף, הצעירים עוזבים את העיר וחשוב שנזכור את זה כולנו. בסוף הם העתיד של ישראל", כתב בתגובה צעיר מירושלים.

תמונות "נעדרים" של צעירים שעזבו את ירושלים במסגרת קמפיין לבחירות המקומיות. ללא, אתר רשמי
שלטי ה"נעדרים" שנתלו בירושלים/אתר רשמי, ללא

בהתעוררות מציינים שבשנתיים האחרונות חל גידול של 23% במספר הצעירים שעזבו את ירושלים. בשנת 2021 עזבו כ-16 אלף צעירים עד גיל 29 את העיר לעומת 13 אלף בשנה הקודמת.

אדיר שוורץ יו"ר תנועת התעוררות בירושלים, שיזמה את הקמפיין: "המציאות בה אני מסתכל סביבי ורואה עזיבה המונית של חברים, שכנים ומשפחה קרובה, אנשים שגדלתי איתם, בגיל שלי, עוזבים את העיר מלית ברירה - היא לא גזירת גורל. עם דור חדש המורכב ממנהיגים צעירים שהנושא הזה בדמם, התעוררות היא התנועה היחידה בעיר שתדע להביא פתרונות אמיתיים, כדי לפתור את המשבר. לא מדובר על קמפיין שמדבר רק לצעירים. בסופו של דבר, כל אמא חוששת מהיום בו הבן שלה יודיע לה שהוא עוזב את העיר. אנחנו רוצים להחזיר את ירושלים להיות עיר אטקרטיבית שכיף, משתלם ונוח לגור בה, מכל הבחינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully