וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסגרה: שגריר לשעבר של מקסיקו נעצר בתל אביב

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 19:15

אנדראס רואמר סלומיאנסקי מבוקש על ידי מדינתו בגין חשדות על עבירות אונס שביצע בשורת נשים. בעבר ראש עיריית רמת גן דחף לקרוא לרחוב על שמו, לאחר שבזמן כהונתו כשגריר מקסיקו לאונסק"ו ניסהל קדם מהלכים לטובת ישראל - בניגוד לעמדת מדינתו. מעצרו הוארך ב-15 ימים

אנדראס רואמר סלומיאנסקי. ויקיפדיה, Werther mx, אתר רשמי
אנדראס רואמר סלומיאנסקי/אתר רשמי, ויקיפדיה, Werther mx

השגריר לשעבר של מקסיקו לאונסק"ו, אנדראס רואמר סלומיאנסקי, שמבוקש על ידי מדינתו, נעצר היום (שני) בתל אביב לקראת הסגרתו. בשעות הערב האריך בית המשפט המחוזי בירושלים את מעצרו ב-15 ימים.


בשנת 2022 ביקשה מקסיקו מישראל להסגיר את סלומיאנסקי, שמבוקש על ידה בגין ביצוע עבירות אונס בכמה נשים במקסיקו סיטי. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה, על מנת שיכריז עליו בר הסגרה בעקבות העבירות שמיוחסות לו.

כשהיה השגריר באונסק"ו דחף סלומיאנסקי להצבעה שתסייע לישראל - בניגוד לעמדת מדינתו. עם זאת, המהלך לא צלח, והוא זומן לשיחת נזיפה בארצו. ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, שהיה אז שגריר ישראל באונסק"ו הודה למקבילו על "עמדתו האמיצה ויושרו". לאחר שמונה לתפקידו הנוכחי דחף שאמה הכהן לקרוא לרחוב בעיר על שמו של עמיתו. אבל לאחר שהתפרסמו החשדות נגדו, דרשה האופוזיציה בעיר להחליף את השם וההצעה נפלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully