וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוב גריזלי הרג זוג קנדי ואת הכלב שלו

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 13:13

התקיפה הקטלנית הנדירה התרחשה בפארק הלאומי באנף באלברטה, ושירותי הפארקים נאלצו להרדים את הדוב שאוכלוסייתו המקומית נמצאת תחת איום. תצפיות של דובים מתרבות במהלך הסתיו, אז הם מחפשים מזון לקראת שנת החורף שלהם

דוב גריזלי, הפארק הלאומי דנאלי, אלסקה. ShutterStock
דוב גריזלי, הפארק הלאומי דנאלי, אלסקה/ShutterStock

דוב גריזלי תקף והרג שני בני אדם ואת כלבם בפארק לאומי בפרובינציית אלברטה שבקנדה - כך אמרו שירותי הפארקים במדינה וחברה של הקורבנות. לפי הודעה של שירותי הפארקים, הם קיבלו ביום שישי בלילה התראה ממכשיר GPS על התקפה של דוב בעמק נהר רד דיר בפארק הלאומי באנף.

שירותי הפארקים הוסיפו כי הדוב הורדם בשל התנהגותו האלימה, וכי צוות החילוץ שלהם נאלץ לפלס את דרכו ברגל במהלך הלילה משום שתנאי מזג האוויר לא אפשרו שימוש במסוק.

קים טיטצ'נר, חברה של המשפה, אמרה כי ההרוגים היו זוג מקומי, שטייל בפארק עם כלבם. טיטצ'נר, שהקימה ארגון המספק הכשרה להתגוננות מפני דובים, אמרה כי המפגשים הללו הולכים וגדלים משום שיותר אנשים נמצאים בחוץ, אך התקפות קטלניות הן נדירות למדי.

"זו באמת הסיבה שבגללה אנחנו רואים יותר התקפות, כי יותר אנשים יוצאים החוצה ולצערי לא לומדים על זה", היא אמרה בשיחת טלפון והוסיפה כי רק 14% מהתקיפות של דובי גריזלי ברחבי העולם מובילות לקורבנות.

תצפיות של דובים גדלות במהלך הסתיו, שבמהלכו הם פעילים יותר בחיפושם אחר מזון לפני תרדמת החורף שלהם. בפארק הלאומי באנף, שמושך יותר מארבעה מיליון תיירים מדי שנה, חיים גם דובי גריזלי וגם דובים שחורים. טיטצ'נר ציינה כי כ-60 דובי גריזלי חיים בפארק והם נמצאים בסכנת הכחדה באלברטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully