וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה אחרי דבריו של הרב הראשי שאמר ש"מי שלא אוכל כשר - המוח שלו נהיה מטומטם"

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 22:12

הרב הראשי הספרדי לישראל, יצחק יוסף, תועד בשיעורו השבועי מכנה את החילונים "מסכנים", והוסיף כי "אין להם סיפוק בחיים". לפיד: "הוא לא הרב הראשי לישראל, אלא הרב של מיעוט שמקלל מהיציע". ליברמן: "הטמטום היחיד - זה שהחילונים מממנים שכר של אדם חשוך כמוך"

בווידאו: הרב הראשי: "מי שלא אוכל כשר המוח שלו נהיה מטומטם"/דר וסוחרת

הרב הראשי הספרדי לישראל יצחק יוסף אמר אתמול (שבת) בשיעורו השבועי כי חילונים הם "מסכנים" והוסיף "אין להם סיפוק בחיים". לדבריו, "אני רואה כל מה שקורה בציבור החילוני. הם מסכנים. אין להם סיפוק בחיים, הכול למען תאוות העולם הזה". הרב טען כי אדם שאוכל מאכל לא כשר "המוח שלו נהיה מטומטם וקשה לתפוס דברים - לא קולט. כל מיני ארגונים שמחזירים אותם בתשובה - זה מה שצריך לעשות, זה מה שמרן (אביו, הרב עובדיה יוסף) עשה. ברגע שהוא אוכל כשר, אתה יכול להמשיך להשפיע עליו. הם מקנאים בנו, זה הכול קנאה". הציטוטים פורסמו לראשונה בתכנית "הצינור" בערוץ 13.

דבריו עוררו סערה במערכת הפוליטית, ובאופוזיציה נשמעו גינויים חריפים נגד הרב יוסף. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר הרב שינה בדבריו את הגדרת תפקידו. "הוא אינו הרב הראשי לישראל, אלא הרב של מיעוט צעקני שמקלל מהיציע מיליוני יהודים שמשרתים בצבא, מסכנים ומקריבים את חייהם, עובדים ומחזיקים את המדינה הזו בחיים. בדבר אחד הוא צדק - הם הרגישו הערב קצת מטומטמים כשנזכרו שהם אלה שמשלמים את משכורתו".

יצחק יוסף. דוד כהן, פלאש 90, פלאש 90
יצחק יוסף/פלאש 90, דוד כהן, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב כי ""‏הטמטום היחיד זה שהציבור החילוני מממן ומשלם שכר לאדם חשוך כמוך". חברת מפלגתו, ח"כ יוליה מלינובסקי: "לפי אמירותיו של הרב הראשי לישראל יצחק יוסף, גם אכילת אוכל כשר בלבד לא מבטיחה חוכמה גדולה".

ח"כ ולדימר בליאק מיש עתיד הוסיף: "‏אולי המוח שלי 'נהיה מטומטם מאכילת לא כשר', אך נשגב מבינתי כיצד אפשר לקחת מאות אלפי שקלים משורדי השואה ולהעביר לאברכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully