וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירת הגומי שאותרה בחוף בנתניה: בצה"ל בודקים מדוע לא זוהתה בזמן

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 20:13

מהתחקיר הראשוני עולה כי תצפיתניות החוף זיהו את הסירה רק כשהייתה במרחק של מאות מטרים מהחוף. בשעה זו טרם ברור מדוע לא זוהתה מוקדם יותר - כך שכוחות הביטחון יכלו להיערך לאפשרות של חדירה | גילויים חדשים מהתחקיר הצבאי

בווידאו: מהגרים יוונים ניצלו מספינה טובעת בעזרת מסוק/רויטרס

בצה"ל פתחו היום (ראשון) בחקירת אירוע חדירת סירת הגומי שאותרה ריקה מאדם בחופי נתניה הבוקר. מהתחקיר הראשוני עולה כי תצפיתניות החוף זיהו את הסירה רק כשהייתה במרחק של מאות מטרים. לפי גורם צבאי שמעורה בפרטי התחקיר, בשעה זו לא ברור מדוע לא זוהתה הסירה בטווח גדול יותר ובאופן שמאפשר לכוחות הים והיבשה להיערך לאפשרות של חדירה - אם חלילה היה מדובר בסירה שמובילה מחבלים או סירת נפץ כפי שארע בעבר מרצועת עזה.

הגורם הצבאי הוסיף, כי במסגרת התחקיר כבר הועלו פערים מבצעיים לתיקון בנוגע לחיבור בשטח בין חיל הים למשטרת ישראל וחלוקת האחריות במקרה זהה בעתיד. עיקר הבעיה, כך עולה מהתחקיר, היא בדיווח המיקום המדויק של הסירה שהשפיע על מהירות הגעת כוחות הצבא והמשטרה. הגורם הדגיש כי מדובר בסירת גומי שלא הכילה מתכות שמאותרות על ידי מכ"ם חוף וסנסורים, ולכן זהו אתגר גדול יותר עבור התצפיות בחוף.

בתוך כך, ממצאי התחקיר יוצגו בימים הקרובים למפקד חיל הים, האלוף דוד (סלמה) סער.

סירה ריקה מאדם נסחפה לחופי נתניה - ועליה מסמכים של 3 אזרחים סומלים. 1 באוקטובר 2023. דוברות משטרת ישראל
סירה ריקה מאדם נסחפה לחופי נתניה - ועליה מסמכים של 3 אזרחים סומלים. 1 באוקטובר 2023/דוברות משטרת ישראל

כמו כן, בשלב זה עדיין לא ברור מקורה של הסירה או מאיזו ספינה היא הורדה. לפי הדיווח, סירת הגומי שנסחפה כאמור לחוף בנתניה, אותרה ריקה מאדם ועליה ציוד ומסמכים אישיים של שלושה אזרחים סומלים, בהם דרכון של ילד. שוטרים שהגיעו למקום פתחו בסריקה לאורך רצועת החוף והעבירו את המסמכים שנמצאו בסירה לבדיקה.

טביעת מהגרים שחוצים את הים התיכון היא סוגיה בוערת בקרב מדינות האזור: בספטמבר, ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני כתבה מכתב תקיף לקנצלר גרמניה, אולף שולץ, שבו הביעה את "תדהמתה" מכך שגילתה שברלין מעניקה סיוע כספי לארגונים המצילים מהגרים בים התיכון. מלוני קראה למדיניות נוקשה נגד ההגירה הלא חוקית, והבטיחה שלא תיתן להפוך את איטליה ל"מחנה הפליטים של אירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully