וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר לא הוזמן להערכת מצב ביטחונית לקראת חול המועד סוכות

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 18:46

השר לביטחון לאומי לא הוזמן על אף שחלק מהנושאים שעלו בה כמו המצב בהר הבית ויו"ש - נוגעים לתחום סמכותו. מאז הקמת הממשלה נתניהו קיים כמה פעמים התייעצוית ביטחוניות בלעדיו. מקורבים לבן גביר: "הוא לא מתכוון לשנות את עמדותיו ותפיסותיו הביטחוניות"

בן גביר ביקר בדרום ת"א, תושבי השכונה זעמו: "רוכב על אוכלוסיות חלשות"/יותם רונן

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ראשון) הערכת מצב ביטחונית לקראת חול המועד בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט ובכירי מערכת הביטחון. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא הוזמן לישיבה על אף שחלק מהנושאים שעלו בה - המצב בהר הבית וביהודה ושומרון - נוגעים לתחומי סמכותו.

בלשכת ראש הממשלה מסרו כי נתניהו קיים דיון שגרתי עם בכירי מערכת הביטחון שעסק בזירות השונות סביב ישראל ובאיראן וכלל לא עסק בסוגיות ביטחון פנים. "כל ניסיון לסכסך בין ראש הממשלה לשר לביטחון לאומי וליחסו כביכול לגורמים מטעם ראש הממשלה, הוא שיקרי - ונעשה בכוונת מכוון. ראש הממשלה והשר בן גביר ימשיכו לעבוד בשיתוף פעולה מלא לטובת כל אזרחי ישראל", הוסיפו בלשכה.

איתמר בן גביר בביתו, גבעת האבות, קרית ארבע, 8 בספטמבר 2023. ניב אהרונסון
לא הוזמן להערכת המצב. בן גביר/ניב אהרונסון

תזכורת:

  • זו לא הפעם הראשונה שבן גביר ממודר מהערכות מצב ביטחוניות של ראש הממשלה. מאז הקמת הממשלה נתניהו נוהג באופן די קבוע לא להזמין את בן גביר להערכות מצב ביטחוניות - ואף ממעט לכנס את הקבינט המדיני ביטחוני, בין השאר בשל החשש להדלפות.
  • בן גביר שב ודורש בחודשים האחרונים שינוי דרמטי במדיניות של מערכת הביטחון בתגובה לגל הטרור הפלסטיני. בין השאר הוא שב ודורש את חידוש מדיניות היכולים הממוקדים, הטלת סגרים ביהודה ושומרון, הפסקת הכנסת הפועלים הפלסטיניים מרצועת עזה.
  • בשבועות האחרונים ראש הממשלה הפך החלטה של בן גביר בנוגע לצמצום הביקורים אצל האסירים הביטחוניים בבתי הכלא הישראליים. ההחלטה של בן גביר היתה מנוגדת לעמדת השב"ס, השבכ ומערכת הביטחון, ונתניהו החליט להקפיא אותה עד אחרי החגים.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מה הם אומרים?

  • בכירים בליכוד מותחים ביקורת חריפה על התנהלותו של בן גביר בישיבות הביטחוניות טוענים כי היא "ילדותית וגורמת נזקים מדיניים".
  • מקורבים לשר לביטחון לאומי אומרים כי "בלשכת רה"מ מתוסכלים מההתנהלות שלו בקבינט ובדיונים הביטחוניים ומכך שהוא נאמן לעקרונות שלו בנוגע לפלסטינים". לדבריהם, "נתניהו לא רוצה או מוכן לשנות את המדיניות, אך גם השר לא מתכוון לשנות את עמדותיו ואת תפיסותיו הביטחוניות והמדיניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully