וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים עם סעודיה: צה"ל נערך להציג את ההשלכות לדרג המדיני

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 8:28

לוואלה! נודע כי בצבא החלו בעבודת מטה שתבחן את כלל המשמעויות, כולל אפשרות לתוכנית גרעין סעודית. המסקנות יוצגו לרמטכ"ל ובהמשך לגלנט ולקבינט. במקביל, בדרג המדיני מותחים ביקורת על המטה הכללי: "נטולי יוזמה מחשש לפעולות רחבות שיחייבו גיוס טייסי מילואים"

3599122/מערכת וואלה!

צה"ל החל בעבודת מטה שתבחן את כלל המשמעויות, ההשפעות וההשלכות של הסכם שלום עם סעודיה, כולל קשרים מסוגים שונים, והשפעות האפשרות לאישור מסלולי גרעין מכמה סוגים על אדמתה - כך נודע היום (ראשון) לוואלה!.

לעבודת המטה שותפים בעיקר אגף המודיעין, אגף אסטרטגיה ואיראן, אגף התכנון, חיל האוויר ועוד גורמים במשרד הביטחון. בהמשך יוצגו המסקנות לרמטכ"ל הרצי הלוי, לאחר מכן לשר הביטחון יואב גלנט ולבסוף לקבינט הביטחוני. בשלב זה אין לוח זמנים ברור לנושא.

שר הביטחון יואב גלנט  בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן. 11 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
המסקנות יוצגו בהמשך לשר הביטחון. גלנט/ראובן קסטרו

מנגד, גורמים מדיניים בירושלים מתחו ביקורת על התנהלות איטית של המטה הכללי של צה"ל בתקופה האחרונה בכל מה שקשור לתהליכים אסטרטגיים, כולל נטילת יוזמות מבצעיות. הגורמים העריכו כי דפוס התנהלות זה הוא תוצר של החשש להביא לחיכוך או פעולות רחבות שמחייבות גיוס גדול של טייסי מילואים, שעלול להביא בקצה להבלטת הפערים שנוצרו בעקבות המחאה נגד המהפכה המשפטית שמובילה הממשלה.

יצוין כי בחודשים האחרונים נרשמו חוסרים בשורות חיילי המילואים, בעיקר בחיל האוויר. אחד המוקדים הבולטים בחיל הוא בית הספר לטיסה, בשל המחסור בטייסי מילואים שמדריכים פרחי טיס. כתוצאה מכך העומס על המדריכים המשרתים, כולל קצינים בקבע, גדל משמעותית משנה שעברה - ובהתאמה גדל העומס על המטה המבצעי של החיל, שמבוסס בעיקר על קציני מילואים ותיקים עתירי ניסיון מבצעי.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully