וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הירי: תושבי הקיבוץ שבגלבוע נכנסו לכפר הפלסטיני הסמוך

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 8:54

כ-15 מתושבי מירב חצו את גדר ההפרדה והגיעו לג'ילבון. זאת, במחאה על הירי מהכפר לקיבוץ בסוף השבוע. לפני כשבועיים אירע מקרה דומה, אז התעמתו תושבי המקום עם תושבי מירב

בווידאו:ישראלים מקיבוץ מירב חצו את הגדר ונכנסו לכפר הפלסטיני ג'לבון, 18 בספטמבר 2023/צילום מסך

כמה ישראלים מהקיבוץ מירב שבגלבוע נכנסו הבוקר (ראשון) לכפר הפלסטיני ג'ילבון הסמוך, שמעבר לגדר ההפרדה. זאת, במחאה על הירי שבוצע מכיוון הכפר לקיבוץ בסוף השבוע. בתיעוד שהעלה תושב הכפר נראים כ-15 בני אדם עושים את דרכם החוצה מהמקום.

בצה"ל טוענים כי זיהו את חציית הגדר והחזירו את האזרחים הישראלים. ביום שישי, זיהו בצה"ל את ירי המחבלים, ובסריקות שנערכו לאחר מכן מצאו באזור הכפר תרמילי כדורים.

לפני כשבועיים, שישה תושבי מירב נכנסו לג'ילבון. השישה חצו את הגדר וצעדו לכפר כמחאה על ירי שבוצע באותו בוקר מכיוון ג'ילבון על רכב צבאי שנסע על דרך המערכת.

השישה, תושבי הקיבוץ, הוחזרו על ידי הצבא ותוחקרו על ידי שוטרים שהגיעו למקום. במירב, המשתייך לתנועת הקיבוץ הדתי, אמרו אז שביישוב יש תחושות קשות בעקבות המקרה. בן הקיבוץ שילה אמיר, לוחם סיירת גבעתי, נהרג לפני חודשיים וחצי מירי מחבל בקדומים. בחודש אפריל בוצע פיגוע ירי לעבר היישוב, אך מאז לא סבלו התושבים מטרור.

תושבי קיבוץ מירב נכנסו לכפר הפלסטיני ג'לבון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תושבי מירב יוצאים מהכפר ג'ילבון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בסרטון שהופץ ברשת נראו הישראלים נכנסים לשטח הכפר, כשהתושבים המקומיים שמתעמתים עמם קוראים להם לעזוב את המקום. תחילה, צה"ל שחרר את המעורבים מבלי שדיווח על כך למשטרה, אך בהמשך השוטרים הגיעו למקום ותחקרו את האזרחים.

לפני כחודש פענח שב"כ את הירי לעבר הבית במירב, אירוע שבו לא היו נפגעים. הנאשם בפיגוע הירי הוא יוסף אבו אל רוב, בן 32, תושב הכפר ג'ילבון, שבחקירתו הודה במעשה. יחד עימו נעצר גם מוחמד אבו אל רוב בן ה-35, אף הוא תושב הכפר, המזוהה עם דאעש.

עוד סיפר בחקירה כי צילם את היישוב במשך כמה חודשים ושלח את התמונות לחשוד השני, וכן כי היה מעורב באירועי ירי נוספים לעבר כוחות צה"ל באזור. אביו של הנאשם השני מסר לכוחות הביטחון את נשקו של יוסף, ממנו בוצע הירי.

  • עוד באותו נושא:
  • גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully