וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני: ההתנגדות לרפורמה המשפטית - מלחמת דת

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 10:10

בנאום שנאם בכנס לקידום החקיקה המשפטית, התייחס יו"ר דגל התורה להשלכות הכלכליות של הרפורמה על המשק וטען כי הכלכלה במצב מצוין. "המלחמה שלהם לא כלכלית או ביטחונית - זאת מלחמת דת", טען, והוסיף: "ראינו ביום כיפור למה הם מתכוונים כשהם מושכים בציצית באמצע תפילה"

‏ח״כ משה גפני התייחס היום בדיון בכנסת לאפשרות של הקפאת החקיקה של הרפורמה המשפטית/ערוץ כנסת

יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התייחס אמש (שבת) להתנגדות לרפורמה המשפטית בנאום שנאם בכנס מפלגתי לקידום החקיקה, וטען כי "אנחנו בעיצומה של מלחמת דת". זאת, בהמשך לטענה שהציג לפיה לרפורמה אין ולא היו כל השלכות כלכליות על המשק, וכן כי הכלכלה הישראלית במצב מצוין.

"ראשי המשק וכלכלנים הסבירו לי לפני כמה חודשים כמה הרפורמה היא בעיה קשה, ושאלתי אותם: מה זה נוגע אליכם?", אמר גפני בנאומו. "הם אמרו שזה יפגע בכלכלה", הוסיף. "עבר מאז די הרבה זמן והכלכלה מצוינת. לא רואים שיש משהו שונה".

משה גפני, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
הרפורמה המשפטית - מלחמת דת. גפני/ראובן קסטרו

"אמרתי להם בזמנו שהם לא מתכוונים לרפורמה המשפטית", הוסיף גפני. "ראינו ביום כיפור בתל אביב למה הם מתכוונים כשהם מושכים בציצית באמצע תפילת כל נדרי. אנחנו בעיצומה של מלחמת דת", טען. "המלחמה שלהם לא כלכלית, לא ביטחונית או חברתית - זאת מלחמת דת, וככה אנחנו צריכים להתיייחס לזה. בעזרת השם נעמוד בזה".

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו הגיב לדברים: "הכלכלה הישראלית בסערה קשה, אזרחי ישראל טובעים מרוב עליות המחירים ואצל יו"ר ועדת הכספים הכול נפלא. בינתיים הוא זה שמנהל מלחמת דת כשהוא מעביר מיליארדי שקלים מניצולי שואה, ממערכת החינוך ומהביטחון לטובת מערכות החינוך העצמאי שמשויכות לש"ס ויהדות התורה ומונע מילדים חרדים ללמוד מתמטיקה, אנגלית ומדעים כדי שכשיגדלו יהיו חייבים מישהו כמו גפני שידאג להם לקצבאות".

גם לפיד הגיב לדברים ואמר כי אסור שתהיה בישראל מלחמת דת. "לא הרב גפני, אנחנו לא במלחמת דת, מפני שיש לנו אותה דת - אנחנו יהודים כולנו", אמר. "אנחנו לא זקוקים לשום הדרכה איך להיות יהודים. התנ"ך הוא שלנו, ההיסטוריה היהודית היא שלנו, תפילת כל נדרי היא שלנו ועל נסיון לחרחר מלחמה בין אחים אין יום הכיפורים מכפר. אין בישראל מלחמת דת ואסור שתהיה מפני שזה חלומם הגדול של האנטישמים. יש פה מאבק על דמותה של מדינת ישראל, על ערכיה, על הדמוקרטיה שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully