וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופשה של הזוג נתניהו, המחאה, והשאלה - מתי הם יגיעו?

1.10.2023 / 21:51

כחודש וחצי לאחר חופשתם הקודמת במקום, היו אמורים לשוב היום ב-18:00 רה"מ ורעייתו לנופש בנווה אטי"ב. כמו אז, גם הפעם אנשי המחאה נגד המהפכה המשפטית תכננו הפגנות לאורך החופשה, וחיכו להם ביישוב שבגולן - אלא שכעת לא ברור מתי בני הזוג יגיעו למלון

בוידאו: באישור המשטרה הפגנה בנווה אטיב, שם הזוג נתניהו נמצא בנופש/אתר רשמי

כחודש וחצי לאחר חופשתם הקודמת של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה בבית המלון "פנדה" שבמושב נווה אטי"ב - אמורים היו הזוג נתניהו לשוב הערב (ראשון) למתחם הנופש שבצפון רמת הגולן. כמו אז, גם הפעם תכננו פעילי מחאה נגד המהפכה המשפטית להפגין נגד בני הזוג - שתכננו לשהות במקום לכל אורך חול המועד סוכות. אולם לפי שעה, לא ברור מתי יגיעו בני הזוג למושב.

בניגוד לפעם שעברה, אז נמנעה מפעילי המחאה הכניסה ליישוב, הפעם הגיעו המפגינים להסכמות עם המשטרה - שיאפשרו להם להיכנס לשטח נווה אטי"ב, תוך שמירה על שגרת חייהם של התושבים במקום.

מה אומרים במושב:

  • במהלך הביקור הקודם של ראש הממשלה ואשתו, כוחות הביטחון סגרו את הכניסות והיציאות מהמושב, ותושבי המקום התלוננו על הפגיעה הקשה שנגרמה להם בשל כך.
  • התושבים התקשו לצאת ולהיכנס, לארח חברים ובני משפחה ולעבוד בשטחים החקלאיים שבבעלותם. בעקבות כך, הם אף פנו לבג"ץ בבקשה שיורה לכוחות הביטחון לרכך את המגבלות שהוטלו על המושב.
  • נוכח ניסיון העבר, התושבים פנו לפני כשבוע וחצי ללשכת ראש הממשלה בבקשה כי החופשה במושב שלהם תבוטל עקב ההפרעה הבלתי סבירה שתיגרם להם. למרות בקשתם, החופשה של בני הזוג נתניהו צפויה הייתה להיערך כמתוכנן.
מלון פנדה נווה אטי"ב. אלכס גיינר, אתר רשמי
נהנו למרות הכל - בית המלון אליו שבים הזוג נתניהו/אתר רשמי, אלכס גיינר
באישור המשטרה: הפגנה בנווה אטי"ב, שם הזוג נתניהו נמצא בנופש. 8 באוגוסט 2023. אמיר שושני, אתר רשמי
המפגינים בסבב הקודם/אתר רשמי, אמיר שושני

ההבנות שהושגו בין המפגינים למשטרה:

  • בניגוד לנופש הקודם של ראש הממשלה ואשתו, אז המושב נסגר הרמטית בפני אנשי המחאה, הפעם הגיעו הצדדים להבנות שיאפשרו הגדרת מתחם בתוך המושב שבו יוכלו להפגין, וכן מתחם פרטי מחוץ לתחומי המושב שבו יוכלו לשהות בשעות הלילה.
  • ההסכמות שהושגו אמורות גם להקל על תושבי נווה אטי"ב - בהשוואה ל"מצור" שנגזר עליהם בפעם הקודמת.
  • בין ההסכמות, נקבע ששער הכניסה התחתון למושב יישאר פתוח, כמו גם דרכים ורחובות היישוב שיהיו פתוחים לנסיעת כלי רכב ותנועת הולכי רגל, פרט לסביבת המלון.
  • כמו כן, הוסכם כי פעילות המחאה לא תחרוג מעבר לשעות 10 בבוקר עד 11 בלילה.

מה מתכננים המפגינים:

  • פעילי המחאה טענו שיראו נוכחות בנוה אטי"ב לאורך כל השבוע, והכינו לוח אירועים שיכלול פעילויות בשעות הבוקר ואחר הצהריים, והפגנה יומית מדי ערב ב-18:00. הפעילויות יכללו סדנאות שונות לילדים ולמבוגרים, מעגלי שיח והרצאות.
  • מארגני המחאה אמרו כי מכיוון שמדובר בחול המועד הם מצפים שמטיילים רבים יצטרפו אל פעילי המחאה הצפוניים. "בכל מקום שבו ראש הממשלה מסית ומפלג, אנחנו נבנה ונחבר", אמרה איימי קליין, מראשי המחאה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully