וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום דמים בפקיסטן: 57 הרוגים בפיגועי התאבדות בשני מסגדים

במהלך ציון יום הולדתו של הנביא מוחמד, מחבלים תקפו מתפללים במחוזות סמוכים במערב המדינה, אזור החווה גל טרור בחודשים האחרונים: "מעשה מתועב". שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפות, המגיעות חודשים לפני הבחירות, אך טליבאן הפקיסטני הכחיש את מעורבותו

פצוע מפונה מפיגוע שאירע במחוז בלוצ'יסטן, פקיסטן, 29 בספטמבר 2023. רויטרס
פינוי פצועים מזירת הפיגוע בבלוצ'יסטן, היום/רויטרס

לפחות 57 בני אדם, בהם שבעה ילדים, נהרגו היום (שישי) בשני פיגועי התאבדות במסגדים בפקיסטן, בזמן שהמאמינים ציינו את יום הולדתו של הנביא מוחמד - כך אמרו גורמי משטרה ורפואה. שום ארגון לא קיבל עד עתה אחריות על הפיגועים, בעוד שמניין ההרוגים עשוי לטפס בשל מספר גדול של פצועים קשה ולכודים מתחת להריסות.

שני הפיגועים הם חלק מגל טרור הפוקד את המדינה המוסלמית בתקופה האחרונה, והם מאתגרים את כוחות הביטוחן כמה חודשים לפני הבחירות לפרלמנט. הפיגוע הראשון אירע במאסטונג, שבמחוז בלוצ'יסטן שבדרום-מערב המדינה.

בכיר המשטרה מוניר אחמד אמר כי המחבל התפוצץ ליד רכב משטרתי שבו התאספו תושבים לתהלוכה. עבדול ראשיד, בכיר במערכת הבריאות במחוז, אמר כי לפחות 52 בני אדם נהרגו בפיגוע, בהם ילדים בני תשע עד 11. לפחות 58 איש נוספים נפצעו.

"הפצועים זעקו לעזרה", סיפר מוניר אחמד שהוואני, שהיה עד לפיגוע. "ראיתי לפחות 25 גופות במקום, כולל ילדים קטנים", אמר. הוא הוסיף כי אנשים מחפשים את יקיריהם. המשטרה אמרה כי בין ההרוגים היה סגן המפקח הכללי, נוואז גישכורי, שניסה לעצור את המחבל המתאבד שהתפוצץ בעת שהתקרב אליו.

התהלוכה, שבה נשאו המשתתפים דגלים וכרזות, נערכה במסגד השייך לפלג הבראלווי, הנחשב למתון בהשוואה לפלגים אסלאמיים קיצוניים יותר כמו הסלפים. כמה פלגים קיצוניים רואים בחג לציון יום הולדתו של מוחמד מעשה כפירה. שר הפנים סרפרז בוגטי אמר כי הפיגוע היה "מעשה מתועב מאוד".

גופות של הרוגים מפיגוע בבית חולים בקווטה, בלוצ'יסטן, פקיסטן, 29 בספטמבר 2023. רויטרס
מספר הקורבנות צפוי לעלות. גופות של הרוגי הפיגוע בבית חולים בכוויתה/רויטרס

שעות ספורות אחרי הפיגוע בבלוצ'יסטן, דווח על פיצוץ במסגד בסמוך לעיר פשוואר במחוז חייבר פחטונחווה הסמוך. לפי גורמי ההצלה, לפחות חמישה בני אדם נהרגו בפיצוץ במסגד, שגגו קרס. רשת השידור המקומית "גאו ניוז" דיווחה כי כ-30 עד 40 בני אדם נלכדו מתחת להריסות. לדברי גורם רשמי, ההתקפה כללה שני פיצוצים, אחד מהם בשער המסגד והשני במתחם עצמו.

ראש ממשלת המעבר של פקיסטן, אנואר אל-חק קקר, השוהה בערב הסעודית שאליה עלה לרגל כחלק ממצוות העומרה, גינה את הפיגועים וקרא לתמיכה מלאה בקורבנות. הוא עומד בראש ממשלת מעבר שאמורה לפקח על הבחירות הכלליות המתוכננות בשבוע האחרון של ינואר.

עוד בוואלה!

בשל "השחתת" קוראן: המון מוסלמי בפקיסטן תקף כנסיות ובתי נוצרים

לכתבה המלאה
זירת פיגוע התאבדות במחוז בלוצ'יסטן שבמערב פקיסטן, 29 בספטמבר 2023. רויטרס
הפיגועים התרחשו במחוזות הגובלים באפגניסטן/רויטרס

טליבאן הפקיסטני, המאגד כמה פלגים סוניים קיצוניים חמושים, הכחיש כי ביצע את הפיגועים היום, אך מאז שהפסקת האש בינו לבין ממשלת פקיסטן קרסה בשנה שעברה נרשם זינוק במספר התקפות הטרור במחוזות הגובלים באפגניסטן. הארגונים שואפים להפיל את הממשלה הנוכחית ולכונן משטר הלכה אסלאמי, בדומה לזה השולט בקאבול.

הארגון, שאחראי לכמה מהפיגועים הקשים ביותר בפקיסטן מאז שהוקם ב-2007, גם הכחיש מעורבות בפיגוע שאירע בינואר במסגד משטרתי בפשוואר, שבו נהרגו מאה איש, אך בהמשך אחד הפלגים שלו קיבל עליו אחריות.

ביולי, יותר מ-40 בני אדם נהרגו בפיגוע התאבדות בחייבר פחטונחווה במהלך כינוס של מפלגה דתית. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל עליו אחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully