וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ששלף אקדח לעבר מאבטחים: היועמ"שית החליטה לגנוז את תיק החקירה נגד בן גביר

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 22:33

בהחלטתה, מתחה בהרב מיארה ביקורת על בן גביר: "נהג שלא כפי המצופה מכל אזרח, בוודאי כמצופה מנבחר ציבור" - אולם הבהירה שלא קיים סיכוי סביר להרשעה: "לא ניתן לשלול את טענתו כי חש סכנה ממשית לחייו"

בווידאו: חבר הכנסת בן גביר שלף נשק במהלך ויכוח עם מאבטחים/ידיעות מהשטח

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה הערב (חמישי) כי החליטה לגנוז את תיק החקירה שנפתח נגד השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר - לאחר שבדצמבר 2021 שלף אקדח לעבר מאבטחים באירוע בגני התערוכה. בן גביר נחקר בשנה שעברה ביחידת ההונאה המרכזית של המשטרה בחשד לעבירת איומים - אולם כעת, התיק נגדו כאמור נגנז.

"לאחר בחינת חומר החקירה שנאסף, ולאחר שקיימה התייעצויות, לרבות בהשתתפות פרקליט המדינה, משניו וכלל גורמי התביעה הרלוונטיים, בהן לובנו סוגיות הטעונות הכרעה, החליטה היועצת המשפטית לממשלה לאמץ את המלצתו של פרקליט המדינה לגנוז את תיק החקירה - משחומר הראיות אינו מקים סיכוי סביר להרשעתו בעבירת איומים", נכתב בהודעת היועמ"שית.

ח"כ בן גביר שולף נשק מול מאבטחים. באדיבות ידיעות מהשטח, צילום מסך
ח"כ בן גביר שולף נשק מול מאבטחים/צילום מסך, באדיבות ידיעות מהשטח

עוד נמסר כי "בחינת מכלול הראיות וניתוחן העלתה כי לא ניתן לקבוע ברף הנדרש במשפט פלילי מה היו בבית המשפט העליון הנסיבות המדויקות שהובילו לתחילת העימות ולאופן שבו הוא התפתח. זאת, בין היתר, כתוצאה של חסר ראייתי בכל הנוגע לרגעיו הראשונים של האירוע, ובשים לב לגרסאות הסותרות של הצדדים בעניין זה".

בהודעת היועמ"שית נמתחה ביקורת על התנהלותו של השר בן גביר באירוע: "נהג שלא כפי המצופה מכל אזרח, בוודאי כמצופה מנבחר ציבור", אולם לדבריה, "ניתוח התשתית הראייתית העלה כי לא ניתן לשלול את טענתו כי חש סכנה ממשית לחייו, וכי אחיזתו בנשק הייתה במענה לאיום ולסכנה שחש. בנסיבות אלה, התשתית הראייתית אינה מבססת סיכוי סביר להרשעה בעבירת איומים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
איתמר בן גביר, גלי ברהב-מיארה. יונתן זינדל /פלאש 90, שלומי גבאי, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר, גלי ברהב-מיארה/עיבוד תמונה, יונתן זינדל /פלאש 90, שלומי גבאי

העימות החריג התרחש כאמור בדצמבר 2021 בין בן גביר, אז חבר כנסת מטעם הציונות הדתית, ומאבטחים ערבים באירוע בגני התערוכה - שבשיאו תועד בן גביר מתקרב אל המאבטחים באקדח שלוף.
המהומה החלה לאחר שהמאבטחים ביקשו מבן גביר להחנות את רכבו במקום אחר, ואז פרץ העימות ביניהם. "אתה תאיים עליי - אני אטפל בך", אמר בן גביר. בתום התקרית, המשטרה תשאלה את שני המאבטחים ואת השר.

האקדח שנמצא ברשותו של בן גביר ניתן לו באופן חריג על ידי קצין הכנסת, ולא על ידי המשרד לביטחון פנים המנפיק רישיונות נשיאת נשק לאזרחים. חוק חסינות חברי כנסת קובע כי קצין הכנסת רשאי לתת לנבחר ציבור "לשאת כלי ירייה של הכנסת", אך עליו גם לוודא כי הוא כשיר לעשות בו שימוש ועבר הכשרה מתאימה כמו ירי במטווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully