וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי הממשלה תוקפים את בג"ץ לפני דיון הנבצרות: "יבטלו את הבחירות"

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 12:15

השר קרעי אמר כי מחר צפוייה היסטוריה חסרת תקדים בבית המשפט העליון - בו יתקיים דיון חוק הנבצרות בהרכב של 11 שופטים: "זה בלתי מתקבל על הדעת, מקווה שבג"ץ יתעשתו ולא יובילו אותנו לתהום הזה". נתניהו עקץ את בן גביר בישיבת הממשלה: "חייבים לצמצם את החיכוך ביננו"

ישיבת ממשלה. 27 בספטמבר 2023/רוני כנפו

השר שלמה קרעי (הליכוד) תקף היום (רביעי) את בג"ץ והתייחס לדיון הנבצרות שצפוי להתקיים מחר. "מה שיקרה מחר בבית המשפט העליון הוא חסר תקדים", אמר לפני ישיבת הממשלה. "בג"ץ הולך לבטל את הבחירות ולומר שאין דמוקרטיה בישראל כי היועמ"שית תוכל להגיד לראש הממשלה ללכת הביתה. זה בלתי מתקבל על הדעת. מקווה שבבג"ץ יתעשתו ולא יובילו אותנו לפי התהום הזה. הכנסת לא תוכל לאפשר זאת".

השרה עידית סילמן הצטרפה לדברים ואמרה כי הדיון הצפוי מהווה סכנה לדמוקרטיה. "מחר יתקיים בבג"ץ דיון שיעסוק בשאלה האם לבטל את הדמוקרטיה הישראלית?", טענה. "יישבו שופטים ויכריעו האם לזרוק לפח שני מיליון וחצי קולות שבחרו בשלטון הנוכחי והשאלה האם לזה אתם קוראים דמוקרטיה?"

ראש הממשלה,בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, ירושלים. 27 בספטמבר 2023. רוני כנפו
עקץ את בן גביר. נתניהו/רוני כנפו

בפתח ישיבת הממשלה ראש הממשלה בנימין נתניהו עקץ את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - בלי להזכיר את שמו. "הבעתי בנאומי באו"ם תקווה שנבחר בברכה ולא בקללה", אמר. "משוכנע שכך נעשה וזה מחייב אותנו לעשות מאמץ גם לצמצם את החיכוך בתוכנו - זה מה שאני מאחל לנו לשנה החדשה".

מוקדם יותר התייחס השר אופיר אקוניס (הליכוד) לתפילה המתוכננת של בן גביר בכיכר דיזנגוף בתל אביב ואמר כי עליו להעביר את התפילה מהכיכר המרכזית - לאחד מבתי הכנסת בעיר. "יש בעיר עשרות רבות של בתי כנסת וחלקם סמוכים מאוד לכיכר", אמר. "אני מציע לכל ההנהגה במדינת ישראל, חבריי בקואליציה ובאופוזיציה - לרדת מהאמירות הגבוהות ולהעביר את הימים הקרובים ברוח חג הסוכות הקרוב שמסמל יותר מכל את האחדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully