וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נערך להסלמה בגבול עזה וירי טילי נ"ט לעוטף: "חמאס מחפש את התורפה שלנו"

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 23:06

צה"ל מעבה מיגון בטון על הצירים בדרך ליישובים בעוטף עזה - כחלק מההיערכותו להסלמה נוספת בגבול שבדרום. "חמאס רוצים לראות מה הכי כואב לישראל ושם להגביר את הקצב כדי למשוך תשומת לב", אמר גורם צבאי. זאת, בהמשך להפרות הסדר שמתרחשות באוגדה מזה שבועיים

תקיפת העמדה הצבאית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה מוקדם יותר היום/דובר צה"ל

צה"ל נערך להסלמה נוספת בגבול רצועת עזה הכולל ירי טילי נ"ט לעבר העוטף - כך אמרו היום (רביעי) בכירים בצה"ל. "מנהיגי חמאס מחפשים את נקודת התורפה של ישראל כדי לראות מה הכי כואב לה ושם להגביר קצב כדי להשיג תשומת לב", אמר גורם צבאי. "זאת במטרה לקדם אינטרסים כלכליים שלהם בשל מצוקה הולכת ומחריפה ברצועה".

בשלב זה צה"ל תוקף עמדות ריקות של חמאס - וזאת רק בתגובה לירי אקדחים מהרצועה וכן הצתת שטחים בישראל. עם זאת, גורמי צבא אומרים כי בצה"ל נערכים לכך שההסלמה תחריף ותכלול: בלוני נפץ או ירי ישיר של טילי נ"ט. לכן, כחלק מההערכות צה"ל מעבה מיגון בטון על הצירים בדרך ליישובים.

בשבועיים האחרונים מתמודדת אוגדת עזה מדי יום עם הפרות סדר אלימות וטרור במספר מוקדים מ-15:00 עד 22:00. הפעולות בתמיכה ועידוד חמאס כוללות: השלכות אבנים, חבלה בגדר, השלכת מטעני חבלה, ירי אקדחים ובימים האחרונים הפרחות בלוני טרור שמציתים שדות בנגב המערבי.

מיגון יישובי גבול עזה, 27 בספטמבר 2023. ללא, מערכת וואלה!
מיגון היישובים בגבול רצועת עזה/מערכת וואלה!, ללא

בהתאם לכך, אתמול האיצו כוחות צה"ל את המיגון על הצירים באמצעות חומות גבוהות בצירי הגישה. אחד המקומות כלל את ציר הגישה לקיבוץ נחל עוז ולבסיס הסמוך. לפני כחצי שנה נחסם ציר הגישה הישיר באמצעות חומה שמתנשאת לגובה של שישה מטרים.

החל מאתמול גם ציר הגישה העוקף עובה באמצעות חומות בטון וזאת בכדי לגונן על כלי רכב שנוסעים על הציר מירי ישיר מצפון רצועת עזה. בשבועות הקרובות יאיץ צה"ל את המשך המיגון על צירים שלפי ניתוח הנדסי חשופים לירי ישיר.

לדברי גורמים במערכת הביטחון, הרמטכ"ל הרצי הלוי וכן השב"כ מתנגדים להעלאת מכסת הפועלים מעזה לפי דרישה של חמאס ממספר סיבות כולל קיפאון בסוגיית השבויים והנעדרים והתלות הכלכלית של רצועת עזה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully