וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בעיראק: לפחות מאה הרוגים ו-150 פצועים בשריפה בחתונה בצפון המדינה

האש התלקחה מזיקוקים שהודלקו באולם בעיירה נוצרית בצפון-מזרח המדינה, בעת שהחתן והכלה היו בריקוד סלואו. המבנה, שנשרף במהירות, היה ככל הנראה עשוי מחומרי בנייה דליקים במיוחד. ראש הממשלה הורה על חקירה ועל שלושה ימי אבל. "כל האולם עלה בלהבות"

שריפה שפרצה בחתונה בעיראק/טוויטר

יותר ממאה בני אדם נספו הלילה (רביעי) ו-150 נפצעו בשריפה שפרצה בטקס חתונה במחוז נינווה שבצפון-מזרח עיראק - כך אמרו גורמים רשמיים, שהזהירו כי מספר הקורבנות צפוי לעלות, כשמאמצי החילוץ של נעדרים נוספים במקום נמשכים.

סגן מושל נינוה, חסן אל-אלאק, אמר כי 113 איש מתו, בעוד שכלי תקשורת במדינה העריכו את מניין ההרוגים בלפחות מאה, עם 150 בני אדם נפצעו. האסון פקד את העיירה הנוצרית קרקוש, המכונה גם חמדניה והייתה בעבר בשליטתו של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

לפי המידע הראשוני מהחקירה, שדווח בתקשורת המקומית, המבנה היה עשוי מחומרי בנייה דליקים במיוחד, שהאיצו את קריסתו המהירה. אמבולנסים וצוותים רפואיים נשלחו לאתר על ידי הרשויות הפדרליות בעיראק ובאזור הכורדי האוטונומי.

לפחות 100 הרוגים בשריפה בחתונה בעיראק. 27 בספטמבר 2023. רויטרס
שרידי אולם החתונות אחרי השריפה, הלילה/רויטרס
גורמים רשמיים מסיירים באולם חתונות שנשרף במחוז נינווה, עיראק, 27 בספטמבר 2023. רויטרס
"מי שהצליח לצאת ניצל, ומי שלא נתקע"/רויטרס

אורח שנכח בחתונה סיפר לכלי התקשורת כי האש פרצה בעקבות זיקוקים שהודלקו במהלך החגיגות. "ראינו את האש פורצת מהאולם. מי שהצליח לצאת ניצל, ומי שלא נתקע. גם חלק ממי שעשה את דרכו החוצה נפצע", סיפר עימאד יוהנה, גבר בן 34 שנמלט האש.

אורחים סיפרו כי השריפה פרצה בסביבות השעה 22:45, בעת שמאות אנשים היו באולם. אורחת נוספת בחתונה, ראניה ועד, שנכוותה בידה, סיפרה כי בעת ריקוד הסלואו של החתן והכלה, "הזיקוקים החלו לטפס לתקרה, כל האולם עלה בלהבות". "לא יכולנו לראות כלום", אמרה הנערה בת ה-17 לסוכנות הידיעות הצרפתית. "נחנקנו, לא ידענו איך לצאת". לא ברור אם החתן והכלה היו בין הקורבנות.

גורמים רשמיים מסיירים באולם חתונות שנשרף במחוז נינווה, עיראק, 27 בספטמבר 2023. רויטרס
צוותי חירום במקום השריפה, הבוקר/רויטרס

ראש ממשלת עיראק, מוחמד א-סודאני, אמר כי הוא הורה לרשויות "לגייס את כל המשאבים כדי לספק סיוע לנפגעים מהאירוע המצער". הוא גם הכריז על שלושה ימי אבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully