וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכשירי אייפון בשווי 15 אלף שקל: תושב נהריה מואשם שעקץ מוכרים ביד 2

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 16:38

כתב אישום הוגש נגד אורן אואנונו, תושב העיר בן 40, שנהג ליצור קשר עם מוכרים באתר הפופולרי ולהעביר להם מסמכי תשלום שהתבררו כמזוייפים. בעסקה האחרונה בה ניסה להוליך שולל מוכרת אייפון, הציבה לו המשטרה מלכודת ועצרה אותו

בן 40 מנהריה מואשם שעקץ מוכרי מכשירי אייפון באתר "יד 2" ב-15 אלף שקל. על פי כתב האישום, הגבר, אורן אואנונו, נהג לזייף מסמכי העברת תשלום למוכרים. הוא מואשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזוייף.

מה קרה?

  • אואנונו הצליח לקבל לידיו ארבעה מכשירי אייפון מידי מוכרים באתר הפופולרי, ששוויים 15 אלף שקלים. עסקאות נוספות שניסה לבצע, על סך 28 אלף שקלים, לא יצאו לפועל משום שהמוכרים חשדו בו.
  • בעסקה האחרונה בה נמכר אייפון לנאשם, במסגרתה ניסה להוליך שולל את המוכרת ולא להעביר לה תשלום, הציבה לו המשטרה מלכודת ועצרה אותו.
המשטרה עצרה 4 חשודים במעורבות ברצח המנוחה ביאן עבאס בכפר כנ,א, 22 במאי 2023. דוברות משטרת ישראל
המשטרה הציבה לנאשם מלכודת והוא נעצר/דוברות משטרת ישראל

איך עבדה שיטת המרמה?

  • כתב האישום כולל תשעה מקרים מהם עולה השיטה בה פעל הנאשם.
  • אחרי שראה מודעות מכירה באתר יד 2 פנה אואנונו למוכרים, ולאחר שסיכמו על מחיר העסקה הוא זייף מסמך העברה בין חשבונות בנק, ושלח למוכר בווטסאפ צילום של המסמך המזוייף.
  • לאחר מכן שלח אואנונו נהג מונית לאסוף את המכשיר שלא ידע דבר על התרמית. בארבעה מהמקרים הצליח הנאשם לקבל לידיו מכשירי אייפון 13 ו-14.
  • חמישה מוכרים אחרים שסיכמו איתו על מכירה חשדו בו ואחרי שלא העביר כסף לחשבונם, הם ביטלו את העסקאות, שכללו בין השאר קורקינט חשמלי בשווי 8,900 שקלים וצמיד בשווי 9,800 שקלים.
  • בעסקה בה "קנה" אייפון 13 מידי לקוחה שהוכוונה על ידי המשטרה, הוא נתפס והובא למעצר.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אייפון 15 פרו מקס לצד גלקסי S23 אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
תושבת הגליל העבירה מכשיר אייפון לידי אואנונו ולא קיבלה עבורו תמורה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

איך הוא נתפס?

  • לפני חודש, תושבת הגליל העבירה מכשיר אייפון לידי אואנונו ולא קיבלה תמורה עבורו. היא הגישה על כך תלונה במשטרת צפת.
  • רס"ר האדי גדבאן, חוקר בתחנת המשטרה בעיר מסר כי "עם קבלת התלונה הבנו כי מדובר באירוע עם פוטנציאל גבוה לנזק לציבור ופתחנו בחקירה, במסגרתה פרסמנו גם אנחנו מכשיר למכירה. כעבור כמה ימים החשוד יצר איתנו קשר, וביקש לשלוח אלינו אישור העברה ושלח נהג מונית לאסוף את המכשיר. בלשים מהתחנה שלנו עקבו אחרי המונית וכך הגענו אל החשוד ועצרנו אותו. עם התפתחות החקירה הצלחנו להגיע לעוד קורבנות. חלקם העבירו את המוצר וחלקם לא, אבל עברו ניסיון דומה".

איך להימנע מתרגיל "עוקץ" דומה?

  • גדבאן קורא לציבור "לא להעביר מוצרים ללא בדיקה בחשבון הבנק כי הכסף אכן הופקד, ובכל ניסיון מסוג זה לפנות לתחנת המשטרה להגשת תלונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully