וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של מנהיג צ'צ'ניה תקף אסיר ששרף קוראן: "אני גאה בו"

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 11:17

קדירוב פרסם סרטון שבו נראה בנו אדם מכה באגרופים ובבעיטות אדם אחר, שהואשם בהצתת הספר הקדוש למוסלמים. "הוא עשה את הדבר הנכון", אמר המנהיג הצ'צ'ני, השולט במחוז הרוסי ביד ברזל

בנו של מנהיג צ'צ'ניה מכה אסיר/טלגרם

מנהיג צ'צ'ניה, רמזן קדירוב, אמר כי הוא גאה בבנו שהכה אסיר שהואשם בשריפת הקוראן. קדירוב, מנהיג המחוז שבקווקז הרוסי, כתב את הדברים בחשבון הטלגרם שלו, בליווי סרטון שבו נראה אדם צעיר, לבוש בבגדים בצבע חאקי, מכה ובועט באדם אחר היושב בכיסא ומנסה להתגונן, לפני שהפיל אותו לרצפה והכה אותו בראשו.

המנהיג הצ'צ'ני, בעל ברית קרוב של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר כי הוא פרסם את הסרטון כדי להוכיח שהתקרית, שדווחה לראשונה בחודש שעבר, אכן התרחשה. "הוא הכה אותו, והוא עשה את הדבר הנכון", אמר קדירוב. "מבלי להגזים, כן, אני גאה במעשה של אדם". הוא הוסיף כי הוא מכבד את בנו על כך שרכש "רעיונות בוגרים של כבוד והגנה על דתו".

האסיר שהוכה בסרטון, ניקיטה ז'ורבל, התלונן לנציבות זכויות האדם של רוסיה, שבחודש שעבר אמרה כי היא הנפתה את הנושא לנציבות בצ'צ'ניה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיג צ'צ'ניה רמזן קדירוב בקרמלין, 13 במרץ 2023. רויטרס
קדירוב בפגישה עם פוטין בקרמלין, מרץ/רויטרס

קדירוב, בן 46, שולט בצ'צ'ניה ביד ברזל מאז שנבחר לנשיא ב-2007, והמשיך את דרכו של אביו אחמט שנהרג בפיצוץ מטען ב-2004. הוא נהנה ממימון נדיב מפוטין לצורך שיקומו של המחוז המוסלמי, שחווה הרס רב בשתי מלחמות בדלניות שפרצו עם קריסת ברית המועצות והסתיימו בניצחון של המדינה הרוסית.

הוא הגדיל את חשיפתם של שלושת בניו המתבגרים, ובשנה שעברה הוא אמר שהוא שולח להילחם עבור רוסיה במלחמתה באוקראינה. עם זאת, לא ברור אם הם אכן השתתפו בלחימה בחזית. בנו הבכור של קדירוב, אחמט, הצטלם עם פוטין בקרמלין במרץ האחרון, ובכך תדלק שמועות שהוא מטופח כיורשו של אביו.

מצבו הבריאותי של קדירוב גורר ספקולציות רבות, והחודש נפוצו שמועות שהוא מת או נמצא בתרדמת. בשבוע שעבר הוא פרסם פוסט בטלגרם שבו כתב כי מצבו טוב, וכי הסיבה לנסיעתו לבית חולים במוסקבה היא כדי לבקר את דודו החולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully