וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג על העימותים ביום כיפור: נחרדתי, הפילוג - סכנה של ממש למדינה

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 12:34

הרצוג נאם בטקס הזיכרון הממלכתי בהר הרצל לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. הוא התייחס למהומות שפרצו בתל אביב בעקבות הניסיון לקיים תפילה בהפרדה: "איך הגענו למצב הזה?", ומתח ביקורת על "מי ששופכים שמן לתוך המדורה, הם מאיימים באופן ממשי על הלכידות הישראלית"

הרצוג במסר לראש השנה: "רגע של חשבון נפש, בואו נילחם עבור ה'ביחד'"/מערכת וואלה!

טקס הזיכרון הממלכתי לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים התקיים היום (שלישי) בהר הרצל. בטקס השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה.

הרצוג התייחס למהומות ביום כיפור, ואמר כי הוא "נחרד מהמראות". הוא הדגיש כי "עצם המחשבה, על אנשים שהם או בני משפחתם לחמו יחד - אחים לנשק, כתף אל כתף - במוצבים, בטנקים, בשדות הדמים של סיני והגולן, וכעת הם מתגוששים בלב תל אביב, בזמן הקדוש של 'כל נדרי' ו'נעילה'".

"עלינו להפיק לקחים ולהבין שהאיום הפנים ישראלי הוא החמור מכולם", הוסיף הנשיא. "רק אתמול בעיצומו של היום הקדוש, 50 שנה אחרי פרוץ המלחמה, ראינו דווקא בעיר העברית הראשונה את המאבק בתוכנו מסלים ומקצין. מביע צער וזעזוע עמוק למראה בני עמנו נאבקים זה בזה ביום שמסמל אחדות".

הוא הביע דאגה מהסכנה שבפילוג בעם, ומתח ביקורת על אלה שמלבים את הלהבות. "איך הגענו למצב הנורא הזה? שחמישים שנים אחרי המלחמה המרה, אחיות ואחים ניצבים משני עברי המתרס? מי ששופכים שמן לתוך המדורה הזאת מאיימים באופן ממשי על הלכידות הישראלית. זה חייב לעצור עכשיו. הפילוג, הקיטוב, המחלוקת הבלתי נגמרת - הם סכנה של ממש לחברה הישראלית ולביטחונה של מדינת ישראל".

נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס האזכרה הממלכתי לציון 50 שנים למלחמת יום הכיפורים, היכל הזיכרון, הר הרצל, ירושלים. 26 בספטמבר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס האזכרה הממלכתי לציון 50 שנים למלחמת יום הכיפורים, היכל הזיכרון, הר הרצל, ירושלים. 26 בספטמבר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ראש הממשלה נתניהו ציין כי "אם תיכפה עלינו מערכה, המשותף בינינו יגבר על המפריד. ברגעי מבחן כולנו יודעים שיש לנו עם אחד, מדינה אחת, צבא אחד. כולנו יודעים שיש לנו עבר אחד, ועתיד משותף".

נתניהו התייחס להסכם נורמליזציה עתידי עם סעודיה: "הרחבת מעגל השלום הוא הזדמנות היסטורית ואני מחוייב לה תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לציון 50 שנים למלחמת יום הכיפורים, היכל הזיכרון, הר הרצל, ירושלים. 26 בספטמבר 2023. חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לציון 50 שנים למלחמת יום הכיפורים, היכל הזיכרון, הר הרצל, ירושלים. 26 בספטמבר 2023/עיבוד תמונה, חיים גולדברג/פלאש 90

"שאון הצופרים מלפני חמישים שנה הוא תזכורת וקריאת השכמה לכולנו: עם אחד אנחנו", אמר השר גלנט. "כאז כן היום, קיומנו תלוי באחדותנו. במיוחד בימים אלו, עלינו לשוב ולהזכיר לעצמנו כי אחים אנחנו".

"עלינו להיות מוכנים תמיד, לכל אתגר, לכל מלחמה", התייחס גלנט גם למצב הביטחוני. "לעשות כל שנדרש כדי להבטיח ששוב לא נופתע, והיה כי תכפה עלינו מלחמה, להכות את האויב בעוצמה ולהכריעו. 50 שנים חלפו מהמלחמה הקשה ההיא, המאבק על חיינו כאן, בארץ הזו, לא תם. מדינת ישראל ומערכת הביטחון בראשה, נדרשות למוכנות צבאית, ביטחונית ולאומית מתמדת. עלינו להיות ערניים, זהירים ומוכנים תמיד ליום פקודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully