וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המו"מ עם ארה"ב: סעודיה מאותתת על הרחבת תכנית הגרעין

עודכן לאחרונה: 25.9.2023 / 20:34

סעודיה הודיעה על פרישה מהסכם עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שמיועד למדינות שמחזיקות בכמויות קטנות של חומרים גרעיניים. שר האנרגיה הסעודי הודיע על כוונת הממלכה להקים תחנת כוח גרעינית

בוידאו: נתניהו לקנצלר גרמניה : אין להשלים בדבר סילוק הפקחים של סבא"א ממתקני הגרעין של איראן*/תקשורת רוה״מ

סעודיה הודיעה הערב (ראשון) לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי היא פורשת מהסכם פיקוח ישן שמיועד למדינות שמחזיקות בכמויות קטנות של חומרים גרעיניים ומכונה Small Quantities Protocol (SQP). כמו כן, שר האנרגיה הסעודי אמר היום בנאום בנשא פני הוועידה הכללית של הסוכנות הבינלאומית כי ארצו מתכוונת להקים תחנת כוח גרעינית, וציין כי סעודיה מחוייבת לשיתוף הפעולה עם הסוכנות וכן לעיקרון של שקיפות מלאה לגבי תכנית הגרעין שלה.

יורש העצר הסעודי בן סלמאן. 21 לספטמבר 2023. רויטרס
נענית ללחץ של שנים מצד הסוכנות. יורש העצר הסעודי בן סלמאן/רויטרס

למה זה חשוב:

  • הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לחצה על סעודיה במשך כמה שנים לפרוש מהסכם הפיקוח הישן כדי לגבש הסכם פיקוח חדש, מעודכן ומקיף יותר.
  • ההחלטה הסעודית מהווה איתות לכך שסעודיה מתכוונת להרחיב את תכנית הגרעין האזרחית שלה, ומוכנה להרחיב את הפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על מתקני הגרעין של הממלכה.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

התמונה הגדולה:

  • המהלך הסעודי היה מחוייב המציאות עקב המו"מ שהסעודים מנהלים עם ארה"ב על הקמת תכנית גרעין אזרחית. ההסכם הישן שמתאים רק למדינות בהן יש תכניות גרעין מוגבלות מאוד, לא היה מאפשר לארה"ב להתקדם במו"מ עם הסעודים.
  • עוד באותו נושא:
  • גרעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully