וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצעד צבאי בטהראן: איראן הציגה את המל"ט "עם הטווח הגדול בעולם"

עודכן לאחרונה: 22.9.2023 / 18:52

המצעד, שנערך לרגל יום השנה לפרוץ המלחמה עם עיראק, כלל גם טילים בליסטיים והיפרסוניים. "הכוחות שלנו שומרים על ביטחון האזור והמפרץ הפרסי", אמר ראיסי במסר נגד הנוכחות האמריקנית באזור. במהלך הלילה, שריפה מסתורית פרצה במחסן של משרד ההגנה בטהראן

מצעד צבאי בטהראן לציון יום השנה למלחמה עם עיראק/הטלוויזיה האיראנית

איראן ערכה היום (שישי) מצעד צבאי גדול ציון יום השנה למלחמה עם עיראק, שבו הציגה בין היתר את "המל"ט עם הטווח הארוך ביותר בעולם" לצד טילים בליסטיים והיפרסוניים - כך דיווחה התקשורת הממלכתית של איראן. לפי הדיווחים, המל"ט "נחשף" במצעד שהועבר בשידור ישיר בטלוויזיה, וכי כלי הטיס הבלתי-מאויישים שהוצגו היו מסוג מוהאג'ר, שאהד וארש.

הרפובליקה האסלאמית אמרה בחודש שעבר כי היא ייצרה מל"ט מתקדם, מדגם מוהאג'ר-10, עם טווח ומשך טיסה משופרים, לצד מטען גדול יותר. לפי הדיווחים בחודש שעבר, המל"ט החדש יכול להגיע לטווח של 2,000 ק"מ ולטוס במשך 24 רצופות, והוא יכול לשאת עד 300 ק"ג - פי שניים מהיכולת של מוהאג'ר-6, אחד מהדגמים שלפי ארצות הברית איראן מספקת לרוסיה לטובת מלחמתה באוקראינה.

ביום שלישי, וושינגטון הטילה סנקציות חדשות על איראן, בשל "ההפצה המתמשכת והמכוונת" של כלי טיס בלתי-מאויישים לרוסיה, לשלוחיה במזרח התיכון ולגורמים אחרים. העיצומים הושתו על על אישים וגופים באיראן, רוסיה, סין וטורקיה.

איראן מכחישה שהיא מספקת נשק לצורכי המלחמה של מוסקבה, וטוענת כי המל"טים הועברו אליה לפני הפלישה בפברואר 2022. עם זאת, רק השבוע ביקר בטהראן שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו וסקר כלי טיס וטילים מתוצרת איראן.

טיל מוצג במהלך מצעד צבאי בטהראן, איראן, 22 בספטמבר 2023. רויטרס
טיל מוצג במהלך מצעד צבאי בטהראן, איראן, 22 בספטמבר 2023/רויטרס
חיילים במהלך מצעד צבאי בטהראן, איראן, 22 בספטמבר 2023. רויטרס
חיילים במהלך מצעד צבאי בטהראן, איראן, 22 בספטמבר 2023/רויטרס

במהלך המצעד, הנשיא איברהים ראיסי אמר כי "הכוחות שלנו שומרים על ביטחון האזור והמפרץ הפרסי", במסר נגד הנוכחות האמריקנית באזור. "אנחנו יכולים ללמד את תושבי האזור שהתנגדות היא הדרך כיום. מה שמאלץ את האויב לסגת הוא לא כניעה והיסוס, אלא התנגדות", הוסיף ראיסי ששב מהעצרת הכללית של האו"ם בארצות הברית.

מלחמת איראן-עיראק פרצה ב-22 בספטמבר 1980 כשכוחותיו של נשיא עיראק דאז סדאם חוסיין פלשו לאיראן. הסכסוך, שהיה הרסני מבחינה כלכלית והותיר לפחות חצי מיליון הרוגים, הסתיים ללא הכרעה באוגוסט 1988.

בחודש שעבר פרסמה התקשורת האיראנית סרטון שכלל איומים נגד ישראל, שכלל את הכיתוב "הכינו את המקלטים" בפרסית ובעברית. בד בבד, גם בכירים בירושלים העלו את רף האיומים כלפי טהראן - כולל איום מפורש של ראש המוסד דוד ברנע להכות בלב המשטר בשל ניסיונותיו לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות ויהודיות ברחבי העולם.

מל"ט מוצג במהלך מצעד צבאי בטהראן, איראן, 22 בספטמבר 2023. רויטרס
מל"ט מוצג במהלך מצעד צבאי בטהראן, איראן, 22 בספטמבר 2023/רויטרס
טילים במצעד צבאי בטהראן, איראן, 22 בספטמבר 2023. רויטרס
טילים במצעד צבאי בטהראן, איראן, 22 בספטמבר 2023/רויטרס

בתקרית שאירעה הלילה, וטיבה לא ברור, פרצה שרפה במחסן סוללות של משרד ההגנה האיראני בטהראן. לא דווח על נפגעים ולא פורט הנזק למקום, ומשרד ההגנה מסר כי הסיבה לפרוץ האש נמצאת בחקירה.

כוחות הכיבוי של טהראן אמרו כי השריפה פרצה בסביבות חצות באזור אחסון בשטח של 2,000 מ"ר, ובשידורי הטלוויזיה הממלכתית נצפה עשן עולה מהמקום.

בחודש שעבר האשימה איראן את ישראל בתכנון מזימה כושלת לחבל בתעשייה הביטחונית שלה ובייצור טילים באמצעות הכנסת חלקים פגומים למערך ייצור הטילים המתקדמים שלה. ישראל לא הגיבה להאשמות האלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully