וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירה דרוזית ראשונה התגייסה לצה"ל - מנהיג העדה זעם: "רואים זאת בחומרה"

עודכן לאחרונה: 22.9.2023 / 15:44

המנהיג הרוחני של העדה דרש משר הביטחון והרמטכ"ל לדחות בקשות גיוס של נערות דרוזיות, בעקבות גיוסה של צעירה אחרת. לדבריו, "הרעיון פסול ואינו נתון לדיון כלל". בהמשך מכתבו איים השייח: "אם המדינה חפצה בהמשך הברית עם העדה הדרוזית - עליה להתיישר עם עמדתה"

בווידאו:פגישת השר איתמר בן גביר עם השייח' מוואפק טריף על נושא הקמת טורבינות בגולן, ג'וליס, 23 ביוני 2023/מערכת וואלה!

שייח מואפק טריף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, פנה אתמול (חמישי) לשר הביטחון יואב גלנט ולרמטכ"ל הרצי הלוי ודרש מהם לדחות בקשות להתגייס של בנות העדה הדרוזית. זאת, בעקבות גיוס ראשון של צעירה מהעדה והתקדמותה בצבא. "העדה הדרוזית וההנהגתה רואים זאת בחומרה רבה ביותר", נכתב לראשי מערכת הביטחון. "אנו דוחים כל מתן לגיטימציה או הכשר למהלך כזה".

"העדה הדרוזית בכללותה דוחה כל ניסיון לגיוס בנות העדה, בכל דרך שהיא, אף בדרך של הצגת הנושא כהתנדבות ורצון של צעירה זו או אחרת. רעיון גיוס בנות העדה פסול ואינו נתון לדיון כלל", המשיך השייח. "במספר אירועים ומפגשים שקיימתי בנוכחות הרמטכ"ל וראש אכ"א, התרעתי בצורה המפורשת ביותר ממהלך שכזה, לעניין האמור אף תהיינה השלכות חברתיות ותרבותיות פנים עדתיות".

א' ו-ל' לוחמות גדוד לביא הבקעה, השתתפו בפעילות בכפר עקבת ג'בר, 6 בפברואר 2023. דובר צה"ל
חיילות בצה"ל (למצולמות אין כל קשר לכתבה)/דובר צה"ל

בנות העדה הדרוזית לא נקראות לגיוס חובה, הליך ההתנדבות לשירות צבאי של כל מי שאינו מחוייב להתגייס נעשה על פי רצונו של המבקש. עם זאת, הבהיר השייח טריף כי "אם המדינה חפצה בהמשך הברית עם העדה הדרוזית - עליה להתיישר עם עמדתה ולא לאפשר את המהלכים האלה. מדובר בהפרה בוטה של מוסכמות בין העדה למדינה, הנהוגים והקיימים מזה עשרות שנים, שלא נוכל לקבל ולא נוכל להסכים להם".

מדובר צה"ל נמסר: "הפנייה התקבלה ומתנהל שיח ישיר בעניינה בין מנהיגי העדה ומפקדי צה"ל. צה"ל רואה בקשר עם העדה הדרוזית ביטוי לגורל המשותף ולעקרון 'צבא-העם' ומקיים שיח שוטף עם מנהיגיה מתוך כבוד והערכה לפועלה של העדה ולמנהגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully