וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פגישת נתניהו עם נשיא קונגו הוכרז: קונגו תעביר את שגרירותה לירושלים

עודכן לאחרונה: 22.9.2023 / 1:15

נתניהו נפגש עם נשיא קונגו במהלך כינוס עצרת האו"ם בניו יורק. השניים דנו בחיזוק שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומים כגון חקלאות, מסחר, ביטחון וסייבר. במקביל להעברת השגרירות של קונגו מתל אביב לירושלים, ישראל תפתח שגרירות בקינשאסה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא טורקיה רג'פ ארדואן נועדו בניו יורק. 20 בספטמבר 2023/רועי אברהם/לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל/לע"מ

ראש הממשלה נתניהו ונשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו פליקס צ'יסקדי נפגשו הלילה (שישי) בארצות הברית. השניים דנו בחיזוק שיתוף הפעולה בין המדינות במגוון תחומים ובהם חקלאות, מסחר, ביטחון וסייבר. לאחר הפגישה הוכרז בהצהרה משותפת שישראל תפתח שגרירות בקינשאסה, ושקונגו תעביר את שגרירותה מתל אביב לירושלים.

נתניהו אמר בתום הפגישה: "היתה לנו עכשיו שיחה מאוד פורה עם נשיא קונגו, והסכמנו שישראל תפתח שגרירות בקינשסה ושקונגו תעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים - אלה שתי הכרזות טובות ואני חושב שהן משקפות את הרצון המשותף שלנו לחזק את היחסים בינינו".

נתניהו נפגש עם נשיא קונגו פליקס צ'יסקדי בארצות הברית, 22 בספטמבר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
רצון משותף לחזק את היחסים: נתניהו נפגש עם נשיא קונגו צ'יסקדי, 22 בספטמבר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

ציסקדי אמר לאחר פגישתו עם נתניהו: "אני מאשרר שהיו לנו שיחות מצוינות עם ראש ממשלת ישראל נתניהו. השיחות עסקו ביחסים המצוינים שלנו ובדרכים לחזק את היחסים האלה. שוחחנו גם על הדרך לקרב בין שתי המדינות באמצעות פיתוח עוד פרויקטים בהשקעות בביטחון, בהגנת הסייבר. כדי להדגיש את זה, מדינת ישראל הסכימה לפתוח שגרירות בקינשאסה, ומן הצד השני, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו הסכימה להעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים. מי ייתן ואלוהים יברך את היחסים בין ישראל לרפובליקה הדמוקרטית של קונגו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully