וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בגניבת הטנק לשופטת: "אני לא חושב שעברתי עבירה פלילית"

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 23:49

מעצרם של שלושת החשודים במעורבות בגניבה הוארך ב-4 ימים. המשטרה ציינה בפני ביהמ"ש כי הטנק שמיש, אך השופטת אמרה שלא הוצגה לה ראיה לכך, ותהתה: "איך הוא נשאר בשטח פתוח לציבור?". החשוד המרכזי: "זה לא טנק זה ערימת ברזל. אני סחבתי גרוטאה, לא חשבתי שיש עם זה בעיה"

בווידאו: טנק נגנב מבסיס סמוך למחלף אליקים ונמצא במגרש גרוטאות/דוברות משטרת ישראל

מעצרם של שלושת החשודים בגניבת הטנק מבסיס האימונים הסמוך לאליקים הוארך היום (חמישי) ב-4 ימים נוספים. המשטרה טענה במהלך הדיון כי הטנק היה שמיש, אך השופטת מריה פיקוס בוגדנוב אמרה שטרם הוצגה בפניה ראייה שמוכיחה זאת.

על פי חשד המשטרה, בן ציון רבייב בן ה-43 ממגדל העמק חשוד בכך שהוא זה שיזם את הגניבה. על פי החשד רביייב מכר את הטנק למאהר נעימה, סוחר גרוטאות ברזל מוכר מחיפה בן 46, שמייד הציע אותו למכירה למגרש גרוטאות בנשר בבעלות משה בראשי בן ה-42, תושב מושב עין העמק הסמוך לבא"פ אליקים, שיחד איתו עובד חשוד נוסף מאיר אנדם בן ה-44 מטבריה.

רבייב אמר לשופטת במהלך הדיון: "קודם כל בוא נתחיל מזה שהטנק היה בשטח פתוח, לא רק למטיילים אלא גם למסיבות. איך ראיתי את הטנק? אני במקרה ראיתי אותו במסיבת טבע, אני אוהב מסיבות טבע, הוא בשטח נטוש, הוא גם קרוב ל-60 שנה אולי שוכב שם, יש לי גם צילומים שלי לפני שהרמתי את הטנק".

טנק נגנב מבסיס אימונים סמוך למחלף אליקים 20 בספטמבר 2023. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הטנק שנגנב מהבסיס בצפון/אתר רשמי, דוברות המשטרה

"אם הטנק לא היה צה"לי, זה ערימת ברזל לכל דבר. כשאני רואה ברזל בשטח אני מזמין מנוף בצורה מסודרת. גם הסתכלתי בטלפון האישי שלי, הזמנתי מוביל, מנוף, הגעתי לחברה שהיא חברת ברזל מוכרת ומסודרת שאני יודע שאם עשיתי עבירה פלילית אין לי לאן לברוח, ואני חושב שלא עשיתי עבירה פלילית. הטנק הזה כולו חלודה, השרשראות שלו מרוסקות, כאילו התהפכו. לא קוראים לזה טנק, זה ערימת ברזל, אני סחבתי גרוטאה, אני באתי בביטחון עם השם שלי ועם התעודת זהות שלי ושאני הבאתי אותו והוא מאושר". סניגורו עו"ד משה נעמן עתר לשיחרורו אבל השופטת האריכה כאמור גם את מעצרו.

השופטת אמרה במהלך הדיון: "תמוה בעיני איך ייתכן כי טנק שמיש נשאר בשטח פתוח לציבור ומצופה כי נקודה זו תתבהר במסגרת חקירת התיק", ציינה לפרוטוקול. "יש מישהו בצבא שעצור בתיק הזה?", תמה בפניה הסניגור רונן חליוה המייצג את מאהר נעימה. "יש קצין שעצור בתיק? הרמטכ"ל עצור?".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בדיון הוחלט גם על שחרורו לחלופת מעצר של מנהל מגרש הגרואטות משה בראשי, אך המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע ומחר יתקיים דיון בביהמ"ש המחוזי בחיפה. במקביל הוחלט כאמור על הארכת מעצר של מאיר אנדם בן ה-44 מטבריה, שעובד תחת בראשי במגרש הגרוטאות.

בראשי הוא בעל מגרש בעיר נשר המשמש לגריטת ברזל, והוא נעצר אתמול בחשד לגניבת הטנק מהבסיס. משטרת ישראל ייחסה לו סדרת עבירות חמורות בהן גניבת רכוש צבאי, הוצאת רכוש מצבאי מרשות הצבא, כניסה לא מוסמכת למקום צבאי, קשירת קשר לפשע ועוד. אלא שהשופטת פיקוס בוגדנוב נעתרה לסנגור דורון נוי המייצג אותו עם עו"ד שחר חצרוני, וציינה שלאחר עיון בתיק החקירה לא שוכנעה כי קיים יסוד סביר לחשד כי החשוד היה מעורב בביצוע העבירות המיוחסות לו באופן המצדיק את המשך מעצרו.

"הוא נקשר לאירוע רק מכוח בעלות על המפעל בו אוחסן הטנק", ציינה השופטת, "כאשר מהעדויות והמסמכים עולה כי המפעל הועבר לניהול של אדם אחר, ועל פי חומר החקירה הוא גם זה שניהל את הקשר לקבלת אותו טנק עם אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully