וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות מאמצי צה"ל: במרחב רמת הגולן מתקיימת מלחמת צללים נגד ישראל

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 22:12

מאחר שישראל מגיבה על כל פעולה משטח לבנון, האיראנים והחיזבאללה מקימים תשתיות טרור בסוריה - כדי לגלגל פיגועים נגד ישראל. בין היתר הם משלבים פעילות מתוך מוצבי הצבא הסורי - בעיקר לצורכי איסוף מודיעין. במקביל הם מגייסים את בני הכפרים והעיירות במרחב

תקיפה אווירית של ישראל באזור דמשק/טוויטר

חרף מאמצי צה"ל להרחיק את תהליך התבססות איראנית ופעילות טרור פלסטינית או של חיזבאללה במרחב רמת הגולן הסורית, מתנהלת במרחב מלחמת צללים נגד ישראל.

האיראנים וחיזבאללה (תשתית זו מכונה: "תיק הגולן") לא מסוגלים להקים בסיסים משלהם ברמת הגולן בגלל תוקפנות ישראלית, לכן הם משלבים פעילות מתוך מוצבי הצבא הסורי בעיקר לצורכי איסוף מודיעין.
במקביל הם פועלים לגייס את בני הכפרים והעיירות במרחב למשימות מגוונות.

במרחב פועלים באופן שכיח פעילים פלסטינים מלבנון שהוצבו בסוריה לפעילות טרור, או לוחמים מהדיביזיה השיעית הפרו-איראנית 'דיביזית חוסיין'.

דיוויזיה איראנית בסוריה. דובר צה"ל, רויטרס, תמונות גולשים, מערכת וואלה!
דיוויזיה איראנית בסוריה/מערכת וואלה!, דובר צה"ל, רויטרס, תמונות גולשים

טרור משטח סוריה

בעבר הפעיל הג'יהאד האסלאמי טרור משטחה של סוריה עד לסיכול ממוקד שיוחס לישראל, שייעודו היה להרוג את חבר הלשכה המדינית וראש הזרוע הצבאי של הגא"פ אכרם עג'ורי. כתוצאה מהתקיפה עג'ורי נפצע ובנו נהרג. בכירי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני וחמאס העבירו את הפעילות מסוריה ללבנון, וקיבלו חסות ממזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

מאחר שצה"ל מגיב על כל פעולה משטח לבנון, הארגונים פועלים להקים תשתיות טרור בסוריה - כדי לגלגל פיגועים נגד ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עמדה של הארגון החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית בגבול לבנון-סוריה שהותקף לפי דיווחים על ידי ישראל, 31 במאי 2023. טוויטר, צילום מסך
עמדה של הארגון החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית בגבול לבנון-סוריה שהותקף לפי דיווחים על ידי ישראל, 31 במאי 2023/צילום מסך, טוויטר

מי היה היעד?

בשלב זה לא ברור האם הסיכול הממוקד של שני הפעילים הוא תקיפה נגד "פצצה מתקתקת" או העברת מסרים לבכירי החמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בעזה ובחו"ל, שמערערים את גבול רצועת עזה ומשלהבים בשבועות האחרונים המון פלסטיני להפעיל מטעני חבלה נגד חיילי צה"ל.

הערכה היא שמדובר בפעילי ג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, שייתכן והיו קשורים לפעילות טרור בגבול סוריה-ישראל. מנגד, בכיר בג'יהאד האסלאמי הכחיש לרשת אל-מיאדין כי השניים שחוסלו בסוריה היו פעילים בארגון.

דיווח על תקיפה ישראלית, סוריה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הסיכול הממוקד בסוריה, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התגובה של צה"ל

מאוחר יותר היום תקפו טנקים של צה"ל שני מבנים ארעיים אשר שימשו את הצבא הסורי, וחרגו מהסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה (1974) במרחב עין אלתניה.

התקיפה התבצעה לאחר שאתמול זיהו תצפיות צה"ל את השני מבנים הארעיים במרחב האבטחה. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל אשר קורה בשטחו ולא יאפשר ניסיונות להפרת הסכם ההפרדה", נמסר מדובר צה"ל.

טנקים של גדוד 75 בחטיבה 7 באימון ברמת הגולן, פברואר 2015. דובר צה"ל
טנק של צה"ל ברמת הגולן (ארכיון)/דובר צה"ל

מאוחרי הקלעים של התקיפה

אתמול בשעות הצהריים נכנס כוח שריון של גדוד 82 מחטיבה 7 למובלעת בשטח ישראל, מזרחית לגדר המערכת, כדי לממש ריבונות ולדחוק כל פעילות חשודה במרחב לפי הגדרת מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין. את הפעילות, שמכונה "גולן מבוצר", ליוו תצפיות של גדוד עיט (595) שזיהו מבנים חשודים במרחב תוך כדי סריקות השטח מול הכפר הסורי עין אלתניה שמוגדר כאזור מפורז.

לאחר בירור והצלבות מודיעיניות התברר כי צבא סוריה הביא אל המקום שני מבנים במתווה לפיו פועל חיזבאללה בגבול לבנון (הבאה של מבנה יביל, נוכחות של כוח למשך מספר שבועות ולאחר מכן בניית מבנה קבע א.ב).

מפקד אוגדה 210 תא"ל ציון רצון, שראה בחומרה את הפרת הסכם הפרדת הכוחות של צבא סוריה, המליץ להשמיד את המבנים והעביר את ההמלצה למפקד פיקוד צפון האלוף אורי גורדין, שתמך והעביר את שרשרת האישורים לתקיפה בתהליך מהיר. בתחילה נשקלו מספר אופציות לתקיפה ולבסוף הוחלט להטיל את המשימה על לוחמי גדוד 82 מחטיבה 7. פחות מ-24 שעות לאחר מכן ביצעו הלוחמים ירי הרתעתי, וחדלו כאשר זיהו ילדים במרחב, ולאחר שהתרחקו מהאזור בוצע ירי פגזים נוסף והמבנים הושמדו.

גורמים במערכת הביטחון שמצויים בפרטי האירוע, הדגישו כי המענה של צה"ל התרחש בפחות מ-24 שעות כחלק מלקחי עבר, וסוגיית ההתגרות של צבא סוריה עדיין נבדקת על ידי גורמי מודיעין, האם מדובר בהנחיה מפורשת של משטר אסד, יוזמה מקומית או דחיפה ועידוד של כוחות איראנים וחיזבאללה במרחב. חשוב להדגיש כי עד כה צבא אסד לא התגרה בצה"ל לאורך הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully