וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשו של צנחן בחליפת כנפיים נערף ע"י המטוס 20 שניות לאחר שקפץ

21.9.2023 / 15:03

הטייס אמר שהניח שהצנחן גולש לכיוון אחר וצלל ישר לכיוונו. הוא עומד בפני אישום בהריגה בבית המשפט - אך מפנה אצבע מאשימה לקורבן

הפעלולן המנוסה ויקטור קובאץ' התרסק עם חליפת הכנפיים - ונהרג, אוקטובר 2013/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

טייס צרפתי עומד בפני אישום בהריגה לאחר שמטוסו ערף את ראשו של אדם שטס בחליפת כנפיים.

התקרית הנוראה התרחשה ביולי 2018 כאשר אליין סי הטיס מטוס פילטוס חד-מנועי עבור זוג צנחני חליפת כנפיים (המכונה גם חליפת איש ציפור) מעל בולוק-אן-קוורי ליד טולוז, שם עבד בבית ספר מקומי לצניחה.

ניקולס גאלי, בן 40, היה אחד מעשרה צנחנים על הטיסה ואחד משני הנוסעים שזינקו מהמטוס בסביבות 14,000 רגל (יותר מ-4 ק"מ) כשהוא לבוש בחליפת כנפיים שמגדילה את שטח האדם באמצעות בד שנתפר מתחת לידיים ובין הרגליים ובכך מוסיפה כוח עילוי ומאפשרת ללובש אותה לגלוש באויר כמו ציפור.

אבל הטיסה המרגשת שלו הסתיימה בטרגדיה לאחר 20 שניות בלבד כאשר הוא התנגש בכנף המטוס שכרת את ראשו מכתפיו והרג אותו מיד.

אליפות העולם בטיסה בחליפת צניחה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חליפת כנפיים מגדילה את שטח האדם באמצעות בד שנתפר מתחת לידיים ובין הרגליים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

'זו הייתה הטרגדיה של חיי אבל אני לא אשם'

בבית משפט במונטאובן, אליין תיאר את התקרית כ"טרגדיה של חיי", אבל התעקש שלא עשה שום דבר רע אלא האשים את הקורבן, גאלי, בסטייה מתוכנית הטיסה שלו, וטען שהוא התנהג בפזיזות ולכן סבל מהתוצאות. הטייס אמר שהוא בטוח שהוא היה רחוק מהאנשים בחליפות הכנפיים לפני תחילת הירידה שלו, אבל הודה שהם "לא יורדים הרבה ויכולים להיות במסלול של המטוס".

עם זאת, הוא התעקש שגאלי, צנחן מנוסה עם 226 קפיצות, 'לא הלך במסלול הצפוי ומעולם לא היה צריך להיות במסלול הזה. "הוא היה מקביל למטוס... זה לא היה באחריותי, אני חושב שמסלול הטיסה שלי היה הגיוני", אמר איילן לבית המשפט.

בטיימס דווח שטענותיו של איילן הופרכו על ידי התובעת ז'אן רג'נון, שביקשה מבית המשפט לגזור על הטייס עונש מאסר על תנאי של 12 חודשים וקנס של 10,000 אירו, בטענה שהצנחן שנהרג היה "היחיד שציית לכללים ללא רשלנות".

עוד עלה בבית המשפט כי איילן, בן 64, בכלל הטיס את המטוס עם רישיון פסול ולא בתוקף. רשות התעופה של צרפת הגבילה את הרשאות הטיסה שלו בגלל מצב רפואי, ובכל זאת הוא עלה לטיסה שגבתה את חייו של גאלי.

בית המשפט אמור להכריע את גורלו בנובמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • צנחן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully