וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל "תא פסק זמן": כתב אישום נגד קטין בגין איומים בוטל

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 19:24

הקטין, ששהה בבית סוהר לנערים, נענש ונלקח לתא קטן עם תנאים גרועים בהרבה מתא רגיל. לאחר שהלם את ראשו בקיר, נכנסו סוהרים וכבלו אותו למיטה. הוא עמד לדין לאחר שאיים על הסוהרים, אבל בית המשפט ביטל את כתב האישום בשל השימוש בתא שאליו הוכנס. שב"ס: התא מרוהט ומצולם

בווידאו: מחנה קיץ של הצופים בכלא אופק/צילום: ניב אהרונסון, עריכת תוכן: דניאל פרבר בל, עריכת וידאו: ניר חן, טל רזניק, אביעד בללי

בית המשפט לנוער בנתניה הורה השבוע על ביטול כתב אישום נגד קטין שהיה אסיר בכלא ובזמן שהותו שם הואשם בתקיפת סוהר ואיומים. בהחלטתה של השופטת ליזי פרוינד, היא ביקרה את התנהלות הסוהרים בכלא שהכניסו את הקטין לבידוד במה שמכונה "תא פסק זמן".

הקטין שהה בכלא אופק, בית סוהר לנערים שליד כפר סבא, ולפני כשלוש שנים סירב להתייצב לספירת בוקר של האסירים ולכן נענש ונלקח ל"תא פסק זמן" - תא קטן המשמש להפרדת הקטין מקטינים אחרים. בנוהלי שב"ס קיימת התייחסות לתא זה כשהפקודה קובעת שתכליתו הינה לאפשר סביבה בטוחה עבור הקטין לטובתו שלו, אם כי נכון להיום התא משמש לענישת אסירים ותנאיו הפיזיים אכן גרועים בהרבה מתא רגיל כפי שעלה בדוחות עבר של הסנגוריה הציבורית.

כשהגיע לתא, האסיר החל להלום בראשו בקיר, ואז נכנסו שישה סוהרים וכבלו אותו למיטה בתא. בנסיבות אלה, כאשר הוא כבול בידיו וברגליו, הקטין איים על הסוהרים ולאחר מכן, הועמד לדין משמעתי ונשפט לימי בידוד. בהמשך אף הוגש נגדו כתב אישום, בגין עבירת איומים.

בית כלא כרמל בעתלית, אסירים נפגשים עם משפחות, יוני 2016. יותם רונן
ארכיון/יותם רונן

עורכי הדין רועי לנג וחכמת מואסי, שייצגו את הקטין מטעם הסניגוריה הציבורית, טענו כי יש לבטל את כתב האישום, בין היתר, בשל התנהלות המדינה והשימוש האבסורדי שעושה בתא "פסק זמן" בניגוד לתכליתו, כן טען טענות הנוגעות לעבירת האיומים באותן נסיבות וכן הדגיש את המאפיינים המיוחדים של קטינים - אסירים השוהים בכלא והצורך להתנהל בהתאם לכך.

במהלך ההליך המשפטי, המדינה טענה שהתנהלותם של הסוהרים כלפי האסיר נבעה מחשש לפגיעה עצמית ולכן נכבל. עוד טענו כי לבית המשפט אין סמכות לדון בעניין זה מאחר שאם הקטין סבר כי הייתה בעיה בהתנהלות כלפיו, היה עליו להגיש תלונה ליחידה הארצית לחקירת סוהרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עורכי הדין רועי לנג וחכמת מואסי. Ebrahemkc_photographer, באדיבות המצולמים
עורכי הדין רועי לנג וחכמת מואסי/באדיבות המצולמים, Ebrahemkc_photographer

לבסוף, בית המשפט קיבל את טענותיהם והורה על ביטול כתב האישום תוך שהוא מבקר את התנהלות שב"ס באירוע זה לרבות השימוש בתא המבודד כאמצעי ענישה, כבילת ידיו ורגליו של האסיר בן ה-15 למיטה על ידי 5 סוהרים לפחות ושהתא לא מתועד עם מצלמה בניגוד לפקודת שב"ס.

"אנו מברכים על ההחלטה האמיצה של בית המשפט שבחר לשמש כמגן עבור קטינים שנמצאים מאחורי סורג ובריח ורחוקים מהעין ומהלב", מסרו לוואלה עורכי הדין לנג ומואסי. "בית המשפט קבע כי שב"ס אינו חסין מפני ביקורת על הנעשה בתוך כותלי הכלא. אנו מקווים כי הלקחים יופקו".

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "מדובר בתא המרוהט ומצויד בדיוק כמו כל תא אחר בבית הסוהר ומטרתו לשמור על אסיר המאיים לפגוע בעצמו או באחרים. התא אכן מצולם ומשדר לאחור לטובת פיקוח של סוהרי האגף אך איננו מקליט. כפי שעולה גם מההחלטה השיפוטית, מדובר באירוע שבו האסיר השתולל, תקף את עצמו ואחרים תוך איבוד שליטה והפגנת התנהגות אלימה וקיצונית. במקרים כגון אלה, הסוהרים נאלצים לבצע כבילה לטובת הגנה על כל המעורבים. נדגיש כי נוהלי שב"ס מסמיכים את מפקדי בתי הסוהר להכריז על כל תא כתא ענישה בהתאם לצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully