וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז פרוץ המלחמה: אסד הגיע לביקור רשמי בסין

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 9:43

שליט סוריה, שביקורו האחרון במדינה היה ב-2004, ישתתף בטקס הפתיחה של משחקי אסיה, והוא אמור גם להיפגש עם הנשיא שי. בייג'ינג, שתיווכה לאחרונה בין איראן לסעודיה, הרחיבה את השפעתה במזרח התיכון ויכולה לסייע לדמשק בשיקום המדינה החרבה

נשיא סוריה בשאר אסד הגיע היום (חמישי) לסין בביקורו הראשון במדינה מאז תחילת המלחמה בארצו לפני 12, שבמהלכה הייתה בייג'ינג אחד מתומכיו העיקריים לצד רוסיה ואיראן. הפעם האחרונה, והיחידה, שבה ביקר אסד בסין הייתה ב-2004, שנה אחרי תחילת הפלישה האמריקנית לעיראק.

משרד החוץ של סין אמר שאסד ישתתף בטקס הפתיחה של משחקי אסיה, אירוע ספורט בינלאומי שייפתח ביום שבת בעיר האנגג'ואו שבמזרח סין. לפי משרד החוץ הסורי, בטקס ינכחו יותר מתריסר נציגים זרים. בדמשק ציינו כי אסד ובכירים במשטרו יקיימו סדרת פגישות בכמה ערים סיניות, כולל פסגה עם הנשיא שי ג'ינפינג. לשכתו של אסד, שהגיע מלווה ברעייתו אסמה, אמרה כי הביקור היה בהזמנתו של שי.

סין הרחיבה את השפעתה במזרח התיכון לאחר שמרץ תיווכה בהסכם בין ערב הסעודית לאיראן, והיא ממשיכה לתמוך בצד של המשטר הסורי בסכסוך, שהותיר כחצי מיליון הרוגים ועיי חורבות בחלקים גדולים מהמדינה.

לסין עשוי להיות תפקיד מרכזי בעתיד בשיקומה של סוריה, שצפוי לעלות עשרות מיליארדי דולרים. סוריה הצטרפה בשנה שעברה ליוזמת החגורה והדרך של סין, שבאמצעותה בייג'ינג מרחיבה את השפעתה באזורים מתפתחים עם מיזמי תשתיות גדולים.

נשיא סוריה בשאר אל-אסד בראיון לרשת סקיי ניוז ערביה, 8 באוגוסט 2023. רויטרס
נשיא סוריה בשאר אל-אסד בראיון לרשת סקיי ניוז ערביה, 8 באוגוסט 2023/רויטרס

דמשק נואשת לסיוע זר, והמשבר הכלכלי המחריף במדינה הוביל לאחרונה להפגנות במחוז הדרוזי סווידא בדרום סוריה. סוריה מאשימה בכך את הסנקציות המערביות ואת הכוחות הכורדיים הנתמכים בידי ארצות הברית ושולטים בשדות הנפט הגדולים במדינה הנמצאים במזרחה, ליד הגבול עם עיראק.

סוריה מקווה גם לקבל את תמיכתן הכלכלית של מדינות ערב, שהחזירו אותה השנה לחקן אחרי שנים ארוכות. המגעים הללו התגברו בעקבות רעידת האדמה ב-6 בפברואר שפגעה בטורקיה ובסוריה והרגה יותר מ-50 אלף איש, יותר מ-6,000 רק בסוריה. אסד טס לערב הסעודית במאי והשתתף בפסגת הליגה הערבית, ימים לאחר שסוריה הוחזרה לשורות הארגון המונה 22 חברות.

ואולם, אלו דרשו מסוריה להגביר את מאבקה בסחר הסמים משטחה, המציף את רחובותיהן ועד כה שיקום היחסים הדיפלומטיים לא הוביל להסכמים ולהשקעות בפועל.

אסד נותר תלוי ברוסיה ובאיראן, שסייעו לו למחוץ את רוב כוחות האופוזיציה ולהשתלט מחדש על רוב שטחי המדינה. סין, מצדה, השתמשה בזכות הווטו שלה באו"ם שמונה פעמים כדי לעצור החלטות נגד ממשל אסד, בפעם האחרונה ביולי 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully